نظارت مستقیم معاون اول رییس جمهور برانجام دقیق و به موقع ماموریت دستگاه های اجرایی برای شتاب بخشیدن به تولید و اشتغال

تهران- ایرنا-رییس جمهور پیرو بخشنامه ای به تمامی دستگاه ها برای ارائه برنامه ها و بسته های اجرایی جهت شتاب بخشیدن به تولید و اشتغال، در نامه جداگانه ای به معاون اول رییس جمهور، از وی خواست در چارچوب سازماندهی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به طور مستقیم بر انجام دقیق و به موقع این ماموریتها نظارت نموده و در فواصل زمانی یكماهه گزارش پیشرفت كارها را ارائه دهد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن نامه حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی خطاب به معاون اول رییس جمهوری به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دكتر اسحاق جهانگیری
معاون اول محترم رییس جمهور
همانطور كه استحضار دارید، در اجرای مطلوب برنامه 'اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال' كه به عنوان شعار سال توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اعلام شده است، ماموریت های ویژه ای برای تعدادی از وزرا، معاونین و مشاوران محترم رییس جمهور تعیین و ابلاغ شده است. شایسته است جنابعالی در چارچوب سازماندهی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به طور مستقیم بر انجام دقیق و به موقع این ماموریت ها نظارت نموده و در فواصل زمانی یك ماهه گزارش پیشرفت كارها را به اینجانب اعلام فرمایید.
ضمنا ضروری است موارد زیر به طور ویژه با مسئولیت جنابعالی مورد بررسی قرار گیرد و برنامه و پیشنهادهای اجرایی درخصوص هر یك از آنها تدوین و ارائه گردد؛
1- ایجاد هماهنگی و پیگیری تا حصول نتیجه كامل با سایر قوا و نهادهای كشور برای تحقق الزامات امنیتی، قضایی و قانونی در زمینه تحقق شعار سال.
2- پیشنهاد ساز وكارهای مناسب برای ساماندهی فعالیت بنگاه های بزرگ غیرخصوصی كشور (تولیدی و پیمانكاری) شامل بازتعریف ماموریت ها و حیطه های موضوعی و جغرافیایی با هدف:

الف- برقراری ارتباط میان بنگاه های كوچك و متوسط با بنگاه های بزرگ
ب‌- به حداقل رسانیدن تداخل های غیرسازنده بین بنگاه های خصوصی و غیرخصوصی در مسیر رقابتی كردن فعالیت های اقتصادی
ج‌- استفاده حداكثری از ظرفیت ها و توانمندی های بنگاه های بزرگ
3- اعمال نظارت بر برنامه ریزی دقیق بودجه ای و مالی (بانكی و بازار سرمایه) با حداكثر پیش بینی پذیری برای سال 1396
4- برنامه اجرایی كاهش محسوس و در نهایت جلوگیری كامل از ورود كالای قاچاق با تاكید بر مبارزه با عوامل اصلی و مهم این عرصه
شبك**1983**1392**دریافت كننده: مرتضی رنجبران**انتشار: ابوالفضل بابایی
۰ نفر