۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۲۲:۳۵
کد خبر: 82489132
T T
۰ نفر

لاوروف: آمریكا با بهانه واهی به سوریه حمله موشكی كرد

۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۲۲:۳۵
کد خبر: 82489132
لاوروف: آمریكا با بهانه واهی به سوریه حمله موشكی كرد

مسكو - ایرنا - سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه تركیه اعلام كرد: آمریكا با بهانه واهی و بی اساس به پایگاه هوایی سوریه حمله موشكی كرد.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه شامگاه دوشنبه به نقل از سخنان انتقادی لاوروف در این مذاكره تلفنی ، نوشت: مسكو حمله موشكی آمریكا به سوریه را تجاوز می داند كه پذیرفتنی نیست.
لاوروف همچنین بر عزم روسیه برای انجام تحقیقات بین المللی بی طرفانه در باره حادثه شیمیایی خان شیخون برای یافتن حقیقت تاكید كرد.
چاووش اوغلو وزیر خارجه تركیه هم گفت كه این كشور با انجام چنین تحقیقاتی در باره حادثه خان شیخون موافق است.
آمریكا بامداد روز جمعه با دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری این كشور، حمله موشكی به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه را انجام داد، در حالیكه این مقر نظامی یكی از اصلی ترین مراكز فرماندهی عملیات ضدتروریستی در منطقه به ویژه استان حمص است.
حمله موشكی آمریكا به پایگاه نظامیان سوری به بهانه انفجار شیمیایی اخیر در شهرخان شیخون استان ادلب سوریه صورت گرفت، در حالیكه كارخانه تولید جنگ افزارهای سمی تروریست ها در حمله هواپیماهای سوری هدف قرار گرفته است.
وزیران خارجه روسیه و تركیه در ادامه تماس تلفنی تاكید كردند كه بحران سوریه نمی تواند از راه نظامی حل و فصل شود.
دو طرف همچنین بر ضرورت تلاش مشترك برای حمایت از آتش بس در سوریه و فعال تر كردن روند مذاكرات سوری از جمله در آستانه و ژنو با پیروی از قطعنامه های شورای امنیت و تصمیم های گروه بین المللی حامیان سوریه تاكید كردند.
وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه نیز در گفت وگوی تلفنی با همتای تركیه ای خود با اعلام اینكه حمله موشكی آمریكا به سوریه خصمانه، تجاوزگرانه و غیرقابل پذیرش است، گفت: انجام چنین اقدام هایی فقط سبب تنش بیشتر اوضاع می شود.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا