۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۰۰
کد خبر: 82488924
T T
۰ نفر
ایرانیان نوروز امسال بیش از 54 میلیون دقیقه تماس تلفنی خارجی داشتند

تهران- ایرنا- مدیر كل كنترل و هماهنگی مدیریت شبكه شركت ارتباطات زیرساخت از برقراری 54 میلیون و 372 هزار دقیقه ترافیك بین الملل بین ایران و دیگر كشورهای جهان در نوروز امسال خبر داد.

به گزارش دوشنبه شركت ارتباطات زیر ساخت ایران، سهراب آغ بیات گفت: 34میلیون و 947 هزار و631 دقیقه از این حجم مكالمه، سهم ترافیك برآمده از ایران به دیگر كشورها و 19میلیون و 423 هزار و918 دقیقه سهم ترافیك وارد شده بین المللی به كشور بود.
وی اضافه كرد: بیشترین مسیر ترافیك بین الملل مربوط به افغانستان، عراق، امارات، آمریكا، پاكستان، تركیه، آلمان و كانادا بود.
این مسوول ادامه داد: اوج ترافیك روزانه مربوط به سی ام اسفند 1395 همزمان با تحویل سال 1396 بود كه در این روز پنج میلیون و 660 هزار و 619دقیقه مكالمه مبادله شد.
به گفته وی، شركت ارتباطات زیرساخت پیش بینی های فنی لازم را برای ساعت اوج ترافیك نوروزی فراهم كرده بود تا مكالمه مردم بدون هیچ اختلالی و با كیفیت مطلوب میسر شود.
به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشتر از ایجاد كمیته نوروزی در این وزارتخانه خبر داد و گفت: اپراتورها باید برای تقویت ارتباطات در شهرهای گردشگرپذیر، سایت های سیار اعزام كنند.
طرح نوروزی از بیست و پنجم اسفندماه 1395 آغاز شد تا پانزدهم فروردین ماه ادامه یافت.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**2078*1961* تنظیم: محمد مهدی بهرامی* انتشار: مریم مسعود
۰ نفر