۱۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۸
کد خبر: 82485788
T T
۰ نفر

تشكیل ستاد اشتغال در بهزیستی البرز

۱۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۸
کد خبر: 82485788
تشكیل ستاد اشتغال در بهزیستی البرز

كرج –ایرنا- مدیركل بهزیستی استان البرز گفت كه با تشكیل ستاد اشتغال دراین استان در مسیر تحقق هرچه بیشتر شعار سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال قرار گرفته ایم.

داریوش بیات نژاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یكی از موضوعات مهم كه در اقتصاد مقاومتی مد نظر قرار می گیرد توسعه وعدالت محوری است.
وی ادامه داد:در بحث عدالت محوری آسایش جامعه هدف بهزیستی با ایجاد اشتغال مورد توجه قرار می گیرد كه دراین زمینه توجه و حمایت از تولید داخلی نیز مد نظر است.
بیات نژاد افزود: امروز باید از تمام ظرفیت های بین بخشی و فرابخشی و سازمانها و نهاد استفادها كنیم تمام توان خود را بكارگیریم.
مدیركل بهزیستی استان البرز با اعلام ایجاد یك هزار و 400 شغل برای مددجویان بهزیستی استان البرز در سال 95، گفت: با تشكیل ستاد اشتغال بهزیستی درسال 96 تلاش می شود تا تمام شاخص هایی كه برای ایجاد شغل نیاز است با سرعت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: استفاده از مجموعه تسهیلات بانكی، تلاش برای بهره مندی از ظرفیت تمام مراكز جدید چنانچه شاهدیم هر مركز در حوزه اجتماعی می تواند حداقل 25 درصد نیروی انسانی جامعه هدف بهزیستی را به كارگیرد.
بیات نژاد افزود: براساس سیاست های ستاد اشتغال بهزیستی استان البرز 15 ملك موقوفی بلااستفاده و زمین های زراعی بلا استفاده تبدیل به مراكز كارگاهی و تولیدات گلخانه ای خواهد شد.
وی یاد آورشد: همچنین تفاهم نامه ای با فنی و حرفه ای منعقد شده تا مددجویانی كه استعداد و فراگیری حرفه ای را دارند از طریق آموزش های رایگان مهارت های لازم را آموزش ببینند.
مدیركل بهزیستی استان البرز اعلام كرد: مكاتباتی با شهرك های صنعتی داشتیم كه هر كارگاهی برای دریافت استانداردهای لازم باید تعهدت اشتغالزایی را نیز داشته باشند .
وی خاطرنشان كرد: علاوه براینها د در رابطه با مشاغل یك طرح خوبی كه در مناطق روستایی و شهری برای زنان سرپرست خانوار موسسه طرح مالی خرد با همكاری بانكها است و درگذشته پایلوت این طرح را در كردستان داشتیم و با اختصاص 230میلیون تومان درسالجاری اجرایی می شود .
بیات نژآد تاكید كرد: برای توسعه تحقق شعار سال 96توسعه عدالت درمناطق روستایی نیز مد نظر قرار می گیرد .
وی ادامه داد: ایجاد نمایشگاه هم فصلی و دائمی برای تقویت بازار فروش محصولات مددجویی دریك مراكز دولتی بهزیستی براساس تفاهم نامه ای با یك فرد خیر برای فروش محصولات مددجویان از دیگر اقدامات دراین زمینه است .
مدیركل بهزیستی استان البرز یادآورشد: همچنین برای كار فرمایانی كه بخشی از فعالیت های معلولی را بكار می گیرند نیزعلاوه بر بیمه كارفرما برای جبران ضعف معلول یارانه ای پرداخت می كنیم.
وی اضافه كرد: ازسوی دیگر براساس تاكیدی كه برای استفاده از كالای داخلی است بهزیستی ازسال گذشته در حوزه توانبخشی تمام نیازهای خود را از طریق شركت های داخلی تامین كرده است .
8029/1535خبرنگار:حكیمه كشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
۰ نفر