۱۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۵۵
کد خبر: 82482058
T T
۰ نفر

ترامپ:

بدون توییتر رئیس جمهور آمریكا نمی شدم

۱۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۵۵
کد خبر: 82482058
بدون توییتر رئیس جمهور آمریكا نمی شدم

تهران – ایرنا – دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا در آستانه رسیدن به صدمین روز نخست دوره ریاست جمهوری، گفت: بدون توییتر اینجا نبودم.

به نوشته روزنامه فایننشال تایمز چاپ لندن، ترامپ در این مصاحبه كه در اتاق بیضی كاخ سفید صورت گرفت، افزود: من بیش از 100 میلیون فالوور در فیس بوك، توییتر و اینستاگرام دارم و نیازی به استفاده از رسانه های دروغگو ندارم.
ترامپ گفت: من از هیچ یك از توییت های خود متاسف نیستم. چون دیگر نمی توانم در باره آنها كاری بكنم.
به گفته وی، حكومت دشوارتر از چیزی است كه تصور می كردم، اما برای اجرای روش و برنامه خود مبارزه می كنم.
فایننشال تایمز در ادامه می افزاید: دوره ریاست جمهوری ترامپ در تاریخ 230 ساله جمهوری آمریكا بی سابقه است. زیرا نخستین فرمانده كل ارتش است كه پیش از آن هیچ سمت دولتی یا نظامی نداشته است.
وی كه املاك و مستغلات بسیار زیادی دارد، تاكنون پنج بار حزب خود را تغییر داده است و ثروتمندترین هیات دولت را در تاریخ آمریكا دارد.
مجموع ثروت دستیاران وی در كاخ سفید شامل دامادش به بیش از 2 میلیارد دلار می رسد.
ترامپ گفت: من حتما به ائتلاف و اتحاد، روابط و مشاركت، باور دارم. اما ائتلاف ها و اتحادها همیشه خیلی به نفع ما نبوده است.
وی با تاكید بر اینكه سخن بیهوده نمی گوید، گفت این مشكلی بسیار بسیار جدی است كه ما امروز در جهان داریم. مقام های ایالات متحده از مدت ها پیش سخنان زیادی گفته است و شما می بینید كه به كجا رسیده است. ما به هیچ جا نرسیده ایم. رئیس جمهوری ایالات متحده درباره قانون بیمه درمانی آمریكا گفت: اگر ما نتوانیم آنچه را كه می خواهیم از جمهوریخواهان بگیرم، با دمكرات ها درباره قانون درمانی معامله و توافق خواهیم كرد.
ترامپ در باره برگزیت گفت: به نظر من این معامله و توافق خوبی برای انگلیس است و برای اتحادیه اروپا نیز واقعا خوب خواهد بود.
وی درباره احتمال پیروی دیگر كشورهای عضو اتحادیه اروپا از نمونه انگلیس در برگزیت و خروج از این نهاد اروپایی گفت: من تصور می كردم كه كشورهای دیگر نیز از آن پیروی كنند، اما به نظر من اتحادیه اروپا واقعا آنها را با یكدیگر هماهنگ می كند.
ترامپ، كسری تجاری آمریكا را 800 میلیارد دلار ارزیابی كرد اما وزارت بازرگانی آمریكا، میزان كسری تجاری این كشور در سال 2016 را بیش از 500 میلیارد دلار برآورد كرده است.
در حالی كه قرار است وی روزهای پنجشنبه و جمعه با جین پینگ شی رئیس جمهوی چین در فلوریدا ملاقات كند، كسری تجاری ایالات متحده با چین 347 میلیارد دلار برآورد شده است و ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود، پكن را به دستكاری ارزش پول رایج خود (ین) متهم كرده بود.
ترامپ در باره خودداری از دست دادن با آنگلا مركل صدراعظم آلمان در برابر دوربین ها در اتاق بیضی كاخ سفید به فایننشال تایمز گفت كه كینه ای علیه وی در دل ندارد.
وی افزود: من ملاقات خوبی با وی داشتم و حدود پنج بار با وی دست دادم و تصور می كنم كه درخواست یك خبرنگار را برای دست دادن با وی، نشنیدم.
اروپام**1486**1908
مترجم: محسن شریفی** ناشر : افشار دارابی
۰ نفر