۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۲۸
کد خبر: 82475085
T T
۰ نفر
كلیسای كاتولیك مكزیك: همكاری با ترامپ برای ساخت دیوار مرزی خیانت است

تهران - ایرنا - مقامات كلیسای كاتولیك مكزیك اعلام كردند شركت های مكزیكی كه برای ساخت دیوار در مرز آمریكا و مكزیك ابراز تمایل كرده اند به كشور خود خیانت می كنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این كلیسا روز دوشنبه اعلام كرد كه برخی از شركت های مكزیكی تمایل خود را برای تامین مصالح لازم و همكاری برای ساخت دیوار پیشنهادی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا در مرز با مكزیك ابراز كرده اند.
درسرمقاله هفته نامه وابسته به این كلیسا تحت عنوان «خیانت علیه كشور» آمده است: «آنچه كه بیش از همه تعجب آور است رفتار مقامات اقتصادی مكزیك است كه نتوانسته اند اقدامی قاطع علیه این شركت ها انجام دهند.»
«ایلدفونسو گواخاردو/Ildefonso Guajardo » وزیراقتصاد مكزیك گفته است دولت برنامه ای برای محدود كردن شركت ها ندارد اما هشدار داده است كه درباره عملكرد شركت ها بر اساس میزان «وفاداری شان به هویت ملی» قضاوت خواهد شد.
هنوز معلوم نیست كه چه تعداد از شركت های مكزیكی برای ساخت دیواری كه دولت این كشور مخالف احداث آن است، ابراز تمایل كرده اند.
موضوع ساخت دیوار مرزی به بروز تنش در روابط آمریكا و مكزیك بدل شده است. رئیس جمهوری آمریكا مدعی است این دیوار را به منظور توقف ورود مهاجران غیرقانونی از مرز جنوبی آمریكا خواهد ساخت. وی وعده داده كه مكزیكی ها هزینه ساخت آن را تقبل خواهند كرد اما مقام های مكزیكی آن را تكذیب كرده اند.
اداره گمرك و حفاظت مرزی آمریكا چندی پیش گزارش داد: ساخت دیوار مرزی به طول 413 مایل (664 كیلومتر) در مرزهای جنوب غربی آمریكا (مرز با مكزیك) به علت ساختار خاصی كه دارد، نزدیك به 11 میلیارد و 370 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.
به گفته كارشناسان، این طرح بزرگ ترین طرح زیرساختی آمریكا از هنگام ساخت سامانه بزرگراه های این كشور و 'آبراه اریه' خواهد بود.
«روزا شنگ» معمار ارشد شركت بوهلین سایوینسكی جكسون در سان فرانسیسكو، گفته است هزینه عظیم این طرح، اجرای آن را تقریبا غیر ممكن می سازد.
وی گفت: با توجه به كسر بودجه كنونی كه بیش از 19 تریلیون دلار است، ما باید به جای هزینه كردن منابع كشورمان برای ساخت یك دیوار، انرژی خود را بر ساخت پل های واقعی و مجازی متمركز كنیم.
ترامپ و اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان طرحی را برای تامین بودجه ساخت این دیوار با استفاده از پول مالیات دهندگان و از طریق قانون مصوبه سال 2006 برای نصب موانع مرزی به طول 700 مایل در امتداد مرز جنوبی آمریكا بررسی كرده اند.
اروپام**9158**1590
مترجم: بهجت عباسی- انتشار: محمد حسن دوستارگان
۰ نفر