۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۰۵
کد خبر: 82474028
T T
۰ نفر
رعایت مرقانون فصل الخطاب ستاد انتخابات در خراسان شمالی است

بجنورد -ایرنا -رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی با اشاره به اینكه برگزاری انتخاباتی سالم با رعایت مر قانون را فصل الخطاب ستاد انتخابات استان است گفت : همه باید بر تلاش همه برای حضور حداكثری مردم درانتخابات همت كنیم.

به گزارش ایرنا محمد تقی ایرانی یكشنبه در دیداربا اعضای هیئت های اجرایی، نظارت و بازرسی ستاد انتخابات شهرستان جاجرم ،اسفراین و گرمه بر اهمیت برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند تاكید و اظهار كرد : دولت و وزارت كشور با دغدغه جدی بستر حضور گسترده مردم در انتخابات را فراهم كرده است.
وی افزود: با برگزاری جلسات و دوره های آموزشی مورد نیاز ویژه ستاد انتخابات در مركز استان و شهرستان های استان تمهیدات لازم جهت برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند با حضور حداكثری مردم در پای صندوق های رای فراهم شده است.
ایرانی با بیان اینكه انتخابات نمونه بارز رفتار علوی و تجلی مردم سالاری دینی است افزود: مسئولین و اعضای كمیته های ستاد انتخابات استان مجدانه در تلاش هستند تا انتخاباتی شكوهمند همچون دوره های گذشته برگزار شود.
رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی با تاكید بر همكاری و تعامل بین هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی ستاد انتخابات استان افزود: مسئولین و دست اندركاران برگزاری انتخابات با همكاری و تعامل درصدد برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند باشند.
وی بر نقش مهم اعضای هیات اجرایی ، نظارت و بازرسی در زمینه حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای تاكید كرد افزود: هیات های اجرایی و نظارت و بازرسی بدون نگاه سیاسی باید بستر مناسبی برای حضور حداكثری مردم در پای صندوق های رای را فراهم و از آراء مردم صیانت كنند .
رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی بر همكاری تمامی ادارات، ارگان ها و دستگاه های اجرایی با ستاد انتخابات تاكید كرد و گفت: هرگونه عدم همكاری ارگان ها با ستاد انتخابات تخلف محسوب می شود.
ایرانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و رئیس جمهور درباره اهمیت برگزاری انتخابات سالم با حضور حداكثری مردم افزود: فصل الخطاب ما در برگزاری انتخابات رعایت مر قانون است .
وی گفت : لازم است تمامی دست اندركاران برگزاری انتخابات افرادی سالم، قانونمند و پاكدست باشند تا از رای مردم صیانت شود.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان شمالی نیز در این نشست گفت : برگزاری انتخاباتی باشكوه با حضور حداكثری مردم در پای صندوق های اخذ رای پیام اقتدار و عظمت ایران را در عرصه ملی و بین المللی به همراه خواهد داشت.
عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور پرشور مردم ایران در انتخابات نشان از حمایت مردم از كشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی و لبیك به ندای مقام معظم رهبری است.
عضو دیگر هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: در نظام جمهوری اسلامی همه چیز با رای و نظر مردم اجرایی می شودد.
علی قربانی نماینده 5 شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره اینكه در هر دوره از برگزاری انتخابات شاهد حضور پر شور و شعف مردم فهیم و گرانقدر كشورمان در پای صندوق های رای بوده ایم. افزود: برگزاری انتخابات با حضور حداكثری مردم فهیم و همیشه در صحنه ایران اسلامی نشان از استقرار دموكراسی در كشور است
به گزارش ایرنا تا پنجمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات شورای شهرو روستا در شهرستان های جاجرم 132 نفرثبت نام كردهاند كه 41 نفر درحوزه شهری و91نفردر حوزه روستایی و در شهرستان گرمه 65نفر ثبت نام كرده اند كه 12نفر برای شورای شهرو 53نفربرای شورای روستاها ثبت نام كرده اند .
نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر روستا طبق زمانبندی از ساعت هشت صبح 30 اسفندماه همزمان با سراسر كشور در استان خراسان شمالی آغاز شده و تا ساعت 24 امروز 6فروردین ماه ادامه دارد .
تعداد كل صندوق های أخذ رای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا را در خراسان شمالی ١٠٦٨ صندوق است كه ٣٠٣ صندوق شهری ، ٧٥١ صندوق روستایی و ١٥ صندوق نیز عشایری است.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری برای انتخاب 218 عضو شورای اسلامی شهرها و 2262 عضو شوراهای اسلامی روستاهای خراسان شمالی 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.
استان 863هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق كشور قراردارد.
1744 /7189خبرنگار: بتول صارمی **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده