۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۴۹
کد خبر: 82455269
T T
۰ نفر
معاون وزیر ورزش:300میلیارد ریال به قهرمانان پاداش داده شد/حواله مدال آوران ریو از 21 اسفند نقد می شود

تهران- ایرنا- معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان گفت:در آیین تجلیل از مدال آوران و قهرمانان ورزشی كشور كه شنبه گذشته با حضور رییس جمهوری برگزار شد، در مجموع حدود 300میلیارد ریال پاداش به مدال آوران المپیك و پارالمپیك ریو و قهرمانان سال 94داده شد.

سید مناف هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره جزئیات پرداخت حواله های سكه بهار آزادی مدال آوران المپیك و پارالمپیك ریو و قهرمانان سال94 ،مربیان ،داوران و سرپرستان تیم های ورزشی،گفت: حواله های سكه بانكی قهرمانان المپیك و پارالمپیك از روز شنبه 21 اسفندماه و قهرمانان سال 94 از هفته سوم فروردین ماه 96 نقد می شود.
وی درباره نحوه پرداخت پاداش قهرمانان ورزشی توضیح داد: پاداش قهرمانان سال 94 براساس آیین نامه داده شد اما بر اساس مصوبه جدید پاداش مدال آوران المپیك و پارالمپیك ریو به طور یكسان پرداخت شد.
معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه اظهارداشت: وزارت ورزش و جوانان دولت تدبیر و امید به منظور ایجاد انگیزه قهرمانان برای كسب مدال آوری در رویداد بین المللی ورزش ( المپیك) ، میزان پاداش نقدی را نسبت به المپیك و پارالمپیك لندن با توجه به محدودیت‌هایی كه دولت داشت افزایش داد.
هاشمی اضافه كرد: در المپیك لندن به مدال آوران طلایی 200 سكه ، نقره 150 سكه و برنز 100سكه اختصاص می یافت كه در دولت یازدهم برای مدال آوران طلا، نقره و برنز به ترتیب300، 200 و 120 سكه پاداش در نظر گرفته شد كه این رشد50 درصدی،اتفاق خوشایندی برای قهرمانان المپیك و پارالمپیك است.
وی گفت: در این مراسم با توجه به اهمیت مقام كسب شده از سوی ورزشكاران از یك تا 450 سكه به ورزشكاران نام آور به صورت حواله اهدا شده است.‎
معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت بر اساس پیش بینی ها مجموع پاداش مدال آوران بازی های المپیك و پارالمپیك ریو و قهرمانان سال 94حدود250 میلیارد ریال برآورد شده بود كه اكنون با افزایش قیمت سكه بهار آزادی این رقم به حدود 300 میلیارد ریال افزایش یافت.
كاروان ورزشی ایران با نام امام رضا (ع) در المپیك 2016 ریودوژانیرو در 14 رشته كشتی آزاد و فرنگی، وزنه‌برداری، تكواندو، بوكس، تیراندازی، تیر و كمان، قایقرانی، تنیس روی میز، دوچرخه‌سواری، دو میدانی، شمشیربازی، والیبال، جودو و شنا شركت كرد.
ورزشكاران ایران در رشته های وزنه‌برداری، تكواندو، كشتی آزاد و فرنگی و تكواندو موفق شدند هشت مدال (3 طلا، یك نقره و 4 برنز) را برای ایران به ارمغان بیاورند .
كیانوش رستمی و سهراب مرادی در وزنه‌برداری و حسن یزدانی در كشتی آزاد، سه طلایی كاروان ایران در المپیك ریو بودند. كمیل قاسمی نیز تنها مدال‌آور نقره ایران در المپیك ریو بود.
سعید عبدولی و قاسم رضایی در كشتی فرنگی، حسن رحیمی در كشتی آزاد و كیمیا علیزاده در تكواندو توانستند ایران را صاحب 4مدال برنز كنند.
كاروان ایران در این دوره درجایگاه بیست و پنجم قرار گرفت.
ورزشكاران جانباز و معلول كاروان ورزشی ایران هم در پانزدهمین دوره از بازی‌های پارالمپیك موفق به كسب 24 مدال ( 8 مدال طلا، 9 نقره و 7برنز ) شدند.
آیین تجلیل از قهرمانان المپیك و پارالمپیك ریو 2016 و قهرمانان سال 94 روز شنبه 14اسفند با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.‎
ورزشی**9250**1701
تنظیم كننده :گلی سفیدزاده* انتشار دهنده: حمید قدیمی
۰ نفر