۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۰۰
کد خبر: 82451075
T T
۰ نفر
آیین تجلیل از قهرمانان المپیك و پارالمپیك ریو با حضور رییس جمهوری آغاز شد

تهران – ایرنا – آیین تجلیل از قهرمانان المپیك و پارالمپیك ریو 2016 و قهرمانان سال 94 با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در سالن اجلاس سران تهران آغاز شد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار سیاسی ایرنا ، قرار است دراین مراسم از قهرمانان المپیك و پاراالمپیك ریو و قهرمانان سال 94 تجلیل به عمل آید.
كاروان ورزشی ایران با نام امام رضا (ع) در المپیك 2016 ریودوژانیرو در 14 رشته كشتی آزاد و فرنگی، وزنه‌برداری، تكواندو، بوكس، تیراندازی، تیر و كمان، قایقرانی، تنیس روی میز، دوچرخه‌سواری، دو میدانی، شمشیربازی، والیبال، جودو و شنا شركت كرد.
ورزشكاران ایران در رشته های وزنه‌برداری، تكواندو، كشتی آزاد و فرنگی و تكواندو موفق شدند هشت مدال (3 طلا، یك نقره و 4 برنز) را برای ایران به ارمغان بیاورند .
كیانوش رستمی و سهراب مرادی در وزنه‌برداری و حسن یزدانی در كشتی آزاد، سه طلایی كاروان ایران در المپیك ریو بودند. كمیل قاسمی نیز تنها مدال‌آور نقره ایران در المپیك ریو بود.
سعید عبدولی و قاسم رضایی در كشتی فرنگی، حسن رحیمی در كشتی آزاد و كیمیا علیزاده در تكواندو توانستند ایران را صاحب 4مدال برنز كنند.
كاروان ایران در این دوره درجایگاه بیست و پنجم قرار گرفت.
ورزشكاران جانباز و معلول كاروان ورزشی ایران هم در پانزدهمین دوره از بازی‌های پارالمپیك موفق به كسب 24 مدال ( 8 مدال طلا، 9 نقره و 7برنز ) شدند.
در این مراسم برای نخستین بار ورزشكاران جوان رشته اسكواش كه در رقابت های قهرمانی جوانان آسیا چهار مدال ارزشمند اسكواش كسب كردند و به مقام سوم این رقابت ها در سال 94 دست یافتند هم تجلیل می شوند. همچنین از دو مربی برتر اسكواش نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.
در این مراسم مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان نیز گزارشی از دستاوردهای رشته های ورزشی المپیك وپارالمپیك و اقدامات انجام شده، ارائه خواهد كرد.
سیام**1053**1429
خبرنگار: حمید شریفی كیا**انتشار:محسن طاهرزاده
۰ نفر