۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۱۹
کد خبر: 82446741
T T
۰ نفر
ترامپ بودجه دفاعی آمریكا را 54 میلیارد دلار افزایش می دهد

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریكا روز دوشنبه وعده داد تا بودجه دفاعی این كشور را 'یه شكلی تاریخی' افزایش دهد كه این رقم 54 میلیارد دلار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، دونالد ترامپ كه در كاخ سفید و در جمع فرمانداران ایالت های آمریكا سخنرانی می كرد، گفت: 'این بودجه كه می توان از آن به عنوان بودجه تاریخی نام برد، بدون شك از مردم آمریكا در برابر تهدیدات دفاع خواهد كرد.'
بودجه دفاعی آمریكا برای سال 2017 میلادی رقمی بالغ بر 649 میلیارد و 900 میلیون دلار است كه رقم 54 میلیارد دلار كنونی، 9 درصد بودجه دفاعی این كشور افزایش خواهد داد.
ترامپ كه در كاخ سفید و در برابر خبرنگاران سخن می گفت، اعلام كرد كه در دیدار با نمایندگان كنگره این موضوع را مطرح خواهد كرد.
همچنین رئیس جمهوری آمریكا اعلام كرد كه در دیدارش با نمایندگان كنگره كه فردا شب انجام خواهد شد، قانون بیمه درمانی رایگان ( اوباماكر) را مورد بازبینی قرار خواهد داد و جزئیات مربوط به آن را تشریح خواهد كرد.
وی افزود : در هر جنگی كه در آینده شركت كنیم، باید به طور منطقی پیروز باشیم.
ترامپ همچنین وعده داد : بودجه دفاعی آمریكا را 54 میلیون دلار افزایش خواهد داد.
رئیس جمهوری آمریكا گفت: یكی از اهداف افزایش تاریخی بودجه دفاعی آمریكا، 'بازسازی' ارتش است كه ضامن امنیت آمریكا و مبارزه با گروه دولت اسلامی (داعش) است.
ترامپ گفت: شما از جزئیات این موضوع فردا سه شنبه مطلع خواهید شد. این یك حادثه بزرگ است و در شرایط خطرناك كنونی پیامی روشن به جهانیان درباره ی توان نظامی و دولت آمریكا است.
بر اساس این گزارش، اوایل ماه فوریه، برخی از فرماندهان نظامی ارتش آمریكا، در نامه ای خطاب به كنگره ی این كشور، خواستار افزایش بودجه نظامی آمریكا شدند و اعلام كردند كه بودجه نظامی این كشور در سالهای گذشته تضعیف شده است.
اروپام**9041**1908
مترجم: منوچهر جعفری** انتشار دهنده : افشار دارابی