۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۱۶
کد خبر: 82446408
T T
۰ نفر
هرسال30 هزار كودك معلول دركشور متولد مي‌شود

تهران-ايرنا- معاون اجتماعي وزيربهداشت، درمان وآموزش پزشكي گفت: هرسال 30 هزار كودك داراي معلوليت در كشور متولد مي‌شود كه بخشي از آنها به دليل ازدواج فاميلي است.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، محمدهادي ايازي، افزود: بسياري از اختلالات و معلوليت هاي بدو تولد با غربالگري و مشاوره هاي ژنتيك قبل از ازدواج و قبل از بارداري قابل پيشگيري است ضمن اينكه براساس قانون سقط درماني امكان سقط قانوني برخي از اين معلوليت‌ها وجود دارد.
وي ادامه داد: در ايران 58 بيماري نادر شناسايي شده اما هنوز افراد زيادي در رابطه با اين موضوع در كشورهستند كه شناخته نشده‌اند.
وي گفت: به ازاي هر پنج هزار نفريك بيمار نادر در كشور وجود دارد و بسياري از بيماري‌هاي نادر درمان ندارند و فقط با برخي دارو‌ها درد اين بيماران تسكين پيدا مي‌كند.
معاون اجتماعي وزارت بهداشت با بيان اينكه بيماران نادرنيازمند حمايت هستند افزود: در كشور 620 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت فعاليت مي‌كنند، اما تا قبل از دولت يازدهم، هيچ دستگاه دولتي مسئوليت ساماندهي اين سازمانها را به عهده نداشت.
ايازي گفت: تامين هزينه هاي بيماران نادر نيازمند حمايت و همكاري همه افراد است و دولت، متخصصان و مردم سه ضلع مثلثي هستند كه بايد براي حمايت از بيماران نادر مشاركت كنند.
دريافت خبر: افشين شاعري * انتشار: حسين فتح الهي
اجتمام/ 3063/1724
۰ نفر