۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۸:۰۱
کد خبر: 82405896
T T
۰ نفر
توصیه مسافرتی به شهروندان ایرانی عازم ایالات متحده آمریكا

تهران-ایرنا- وزارت امور خارجه به شهروندان ایرانی كه عازم آمریكا هستند توصیه كرد قبل از سفر به این كشور اطمینان حاصل كنند كه برای آنها در بین راه و مبادی ورودی به این كشور مزاحمتی ایجاد نمی شود.

به گزارش ایرنا از مركز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه ، در پی ممنوعیت ورود شهروندان هفت كشور اسلامی از جمله ایران به آمریكا ، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به شهروندانی كه عازم سفر به آمریكا هستند توصیه كرد قبل از سفر به این كشور از راه های معتبر اطمینان حاصل كنند كه برای آنها مزاحمتی ایجاد نخواهد شد.
در پی تماس ها و ابراز نگرانی های برخی هم میهنان عزیز در خصوص صدور فرمان اجرایی تبعیض آمیز اخیر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریكا ، وزارت امور خارجه ضمن محكومیت این اقدام نسنجیده و غیرقانونی به كلیه شهروندان ایرانی عازم سفر به ایالات متحده اكیدا توصیه كرد كه قبل از سفر به این كشور به طریق مقتضی و معتبر اطمینان حاصل كنند كه برای ایشان در بین راه و در مبادی ورودی به آمریكا مزاحمتی ایجاد نخواهد شد.
به گزارش ایرنا طی روزهای اخیر ترامپ در اقدامی اسلام ستیزانه ورود اتباع هفت كشور اسلامی از جمله ایران را به ایالات متحده آمریكا ممنوع كرد.
این اقدام رییس جمهور جدید آمریكا با واكنش های گسترده فعالان حقوق مدنی در آمریكا و مناطق مختلف جهان مواجه شده است.
شماری از هنرمندان در ایران و جهان به خاطر این تصمیم ترامپ سفر به امریكا برای دریافت جایزه اسكار را تحریم كرده اند.
سیام**2021*1436* دریافت كننده: داود مرادپور/ انتشار : داود پورصحت/