۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۳۰
کد خبر: 82394279
T T
۰ نفر
معاون وزیر كار: برجام مهمترین دستاورد دهه گذشته ایران است

تهران- ایرنا- معاون امور تعاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی برجام را مهمترین دستاورد مردم ایران در یك دهه گذشته خواند و گفت: دستیابی به این توافق، امید را میان مردم افزایش داد.

«سیدحمید كلانتری» امروز در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: پیش از برجام كشور در معرض آسیب های جدی قرار داشت. قطعنامه های شورای امنیت زندگی مردم را تهدید می كرد و تحریم های شكننده وضع شده بود.
وی گفت: تحریم، هزینه فعالیت های تولیدی را در كشور افزایش داد؛ به طوری كه تامین مواد اولیه 25درصد سخت تر شد.
وی گفت: در هر تفاهمنامه ای ممكن است دست اندازهایی ایجاد شود كه این امر طبیعی است.
كلانتری افزود: تردیدی نیست آمریكا براحتی حاضر نیست استقلال ایران را ببیند و دنبال منافع خود است اما در چند روز گذشته سیاستمداران ایرانی به آمریكا این هشدار را دادند كه نباید برجام تهدید شود.
كلانتری برداشتن تحریم های شورای امنیت را نخستین اثر برجام دانست و گفت: امیدبخشی به مردم، تقویت سرمایه گذاری و تغییر نگاه كشورهای متخاصم كه دیروز برابر ما قرار داشتند، از دستاوردهای برجام بود.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی یكی دیگر از دستاوردهای برجام را حضور هیات های خارجی در ایران اعلام كرد و افزود: آمدن هیات های اقتصادی تحرك خوبی را در اقتصاد ایران رقم زده است.
وی یادآوری كرد: رایزنی با كشورهای توسعه یافته باعث می شود در زمینه سیاست، صنعت دانش بنیان و فناوری های نوین استفاده حداكثری از منابع صورت گیرد.
كلانتری گفت: متاسفانه در كشور جوسازی، حاشیه سازی و رفتارهای غیرمنطقی و نادرست علیه برجام كم نیست.
وی تاكید كرد: باید هوشیار باشیم و با برخوردهای نسنجیده به تلاشگرانی كه در عرصه برجام تلاش كرده اند و به نتایج برجام كه امید را در میان مردم افزایش داده است، آسیبی نزنیم.
این مسوول تاكید كرد «تخریب و برخوردهای غیراخلاقی به برجام درست نیست و باید به سوی وحدت ملی و همدلی گام برداریم تا بتوانیم كشور را از مشكلاتی كه به آن تحمیل شده است رها سازیم».
به گفته وی، اقتصاد ایران هنوز با مشكلاتی روبروست كه به دلیل بی تدبیری در سال های گذشته بر آن تحمیل شده است. بنابراین نباید با برخوردهای غیرمنطقی، توان دولت را از بین برد و مشكلات دیگری بر مسائل گذشته افزود.
وی گفت: همه گروه های اجتماعی و سیاسی باید گرد محور رهبری، قانون اساسی و برنامه ششم جمع شوند و یاری رسان دولت در پیشبرد مسائل باشند.
كلانتری یادآوری كرد: ایران دارای پتانسیل های بالایی به لحاظ نیروی جوان و تحصیل كرده است كه این توانمندی می تواند ما را در پیشبرد مسائل اقتصادی یاری كند.
به گزارش ایرنا، شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترك (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
اقتصام**9123 **1961** مصاحبه كننده: زهره دریغ گفتار** انتشار دهنده: مریم مسعود

آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
@IRNAeco
https://telegram.me/irnaeco
۰ نفر