۳۰ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۱۰
کد خبر: 82393450
T T
۰ نفر
برجام زمینه عبور شبكه ترانزیت بین المللی اینترنت ازكشور را فراهم كرد

سبزوار-ایرنا- عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برجام سبب شد تا كشورهای اروپایی و آسیایی برای عبور شبكه بین المللی فیبر نوری بین كشورهای منطقه از طریق ایران علاقه مند شوند كه این موضوع گام موثری در توسعه سطح فناوری ارتباطات با دنیا است.

به گزارش ایرنا، رمضانعلی سبحانی فر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی دولت مكلف شد تا شرایط مناسب برای عبور 30 ترابایت برثانیه عبور پهنای باند اینترنت از كشور را فراهم كند.
وی ادامه داد: ایجاد این شبكه فیبر نوری در توسعه ثبات و امنیت و افزایش در آمدهای حاصل از ترانزیت شبكه اینترنت برای كشور موثر است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی عنوان كرد: ایجاد این شبكه ترانزیت اینترنت بین المللی از داخل كشور به سمت كشورهای اروپایی و آسیایی زمینه درآمد یك میلیارد و 800 میلیون دلار برابر با 50 هزار میلیارد ریال را برای كشور فراهم می كند.
وی گفت: ایران از كشورهای دارای ثبات و امنیت در منطقه است و پس از برجام رغبت و آمادگی كشورهای اروپایی و آسیایی برای سرمایه گذاری در بخش توسعه شبكه ترانزیت اینترنتی كشور افزایش یافته است.
عضو فراكسیون امید مجلس دهم خاطرنشان كرد: برخی كشورهای منطقه از عبور این شبكه از داخل كشور ابراز نارضایتی می كنند كه این موضوع به خاطر ارز آوری و درآمدی است كه نصیب ایران می شود.
وی عنوان كرد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی دولت مكلف است با همكاری بخش خصوصی زمینه سرمایه گذاری برای اجرای این طرح در كشور را فراهم كند.
سبحانی فر گفت : فروش كالاهای كشور از طریق فضای مجازی در سه سال اخیر با رشد 6 برابری از 100 هزار میلیارد ریال به 600 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
مركز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 230كیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8144/7499/6012خبرنگار:جواد پور سخاوت ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
۰ نفر