۲۰ دی ۱۳۹۵، ۱۸:۴۱
کد خبر: 82380982
T T
۰ نفر
261 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی جذب شد

مشهد- ایرنا- مدیركل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: ظرف 9 ماه گذشته امسال 261 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان انجام شده است.

سیدمهدی رمضانی روز دوشنبه در نشست مركز خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی افزود: این میزان سرمایه گذاری نسبت به مدت مشابه پارسال 13 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: در خصوص جذب سرمایه گذاری مستقیم با تضمین دولت نیز در همین مدت 142 میلیون دلار طرح سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی مصوب شد كه حدود 10 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر است.
مدیركل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: در مجموع 40 درصد از جذب سرمایه های خارجی بر اساس مبلغ سرمایه گذاری در استان مربوط به كشورهای اروپایی، 20 درصد مربوط به چین، 20 درصد مربوط به افغانستان و پاكستان، 10 درصد مرتبط با عراق و 10 درصد از سایر كشورها است.
وی افزود: برای جذب سرمایه گذاری خارجی اقدامات مختلفی انجام شده كه یكی از این طرحها ارائه مشوقهایی به صادركنندگان برای افزایش میزان صادرات از استان است.
رمضانی ادامه داد: در این راستا طرح افزایش صادرات استان از طریق ارائه تسهیلات خارجی به صادركنندگان خارجی اجرا شد و در این طرح به صادركنندگانی كه بیش از 500 هزار دلار صادرات در سال داشته باشند مجوز اقامت در خراسان و پروانه كار اعطا می شود.
وی گفت: در زمینه اطلاع رسانی و معرفی ظرفیتهای خراسان رضوی نیز در مركز خدمات سرمایه گذاری اقدامات مختلفی انجام شده و در این راستا سایت جدید مركز خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی(http://www.investinkhorasan.ir/ ) از امروز ارتقا یافت و به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در دسترس قرار دارد.
مدیركل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی افزود: كتاب فرصتهای سرمایه گذاری استان نیز به زبان انگلیسی تدوین و 66 طرح جدید به روز شده برای سرمایه گذاری در این كتاب معرفی شد. این كتاب نیز در سایت بارگذاری شده است.
وی الكترونیك شدن ارائه خدمات و معرفی ظرفیتها و قابلیتهای استان به صورت مكتوب و فیلم را در سایت مركز خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی از دیگر اقدامات انجام ذكر و بیان كرد: تعداد مراجعه به مركز خدمات سرمایه گذاری در 9 ماه امسال در قالب مشاوره، ثبت شركت و تمدید روادید 3900 نفر بوده است.
مراكز خدمات سرمایه گذارای در استانها به ریاست استانداران و با هدف جذب سرمایه گذاری خارجی فعالیت می كنند.
خبرنگار: ندا جواهرفر **منتشركننده: حسین كریم زاده
7505/1858
۰ نفر