۲۰ دی ۱۳۹۵، ۱۷:۱۵
کد خبر: 82380854
T T
۰ نفر
سفيرايران درمجارستان:آموزش زبان فارسي يكي از راه هاي شناخت فرهنگ و هنر ايران است

بلگراد - ايرنا - سفير جمهوري اسلامي ايران در مجارستان در ديدار با رئيس كرسي زبان فارسي دانشگاه «الته» مجارستان گفت: يادگيري و آموزش زبان فارسي يكي از راه هاي شناخت فرهنگ و هنر ايراني است.

به گزارش ايرنا، «غلامعلي رجبي يزدي» روز دوشنبه در ديدار با «ايوان سنتو» و اساتيد آموزش زبان فارسي اين دانشگاه درمجارستان با تاكيد بر اهميت تقويت زبان و فرهنگ فارسي، يادگيري و آموزش زبان فارسي را يكي از راه هاي شناخت فرهنگ و هنر ايراني دانست و بر توسعه ارتباطات آن دانشگاه با دانشگاه هاي كشورمان تاكيد كرد.
رجبي همچنين با قدرداني از تلاش هاي اساتيد كرسي زبان فارسي دانشگاه الته مجارستان در آموزش اين زبان به دانشجويان مجاري اظهار داشت:وزارت علوم، تحقيات و فناوري ايران براي افزايش توجه به آموزش زبان فارسي در دانشگاه هاي مختلف جهان نشستي را با حضور روساي كرسي هاي زبان فارسي در دانشگاه هاي سراسر جهان در اواخر دي ماه در تهران برگزار خواهد كرد.
وي افزود:درآن نشست روش ها و متدهاي جديد آموزش زبان فارسي و همچنين راه هاي افزايش ارتباطات اساتيد زبان فارسي با اين وزرات خانه و ديگر مسائل آموزشي با حضور مسئولين مربوطه مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
سفيركشورمان همچنين در اين ديدار كه پرفسور'يرميايش' رئيس سابق كرسي زبان فارسي دانشگاه الته نيز حضور داشت با اشاره به وجود بيش از 150 كتب خطي نفيس ايراني در كتابخانه شرق سناسي آكادمي علوم مجارستان اظهار داشت: وجود گنجينه اي از كتاب هاي خطي فارسي درمجارستان حكايت از علاقه مردم اين كشور به زبان و فرهنگ ايراني دارد و نشان مي دهد كه ارتباطات فرهنگي و ادبي از قديم ميان دو ملت وجود داشنه است.
اساتيد دانشگاه الته مجارستان در اين نشست كه در محل سفارت كشورمان در بوداپست برگزار شد با اشاره به علاقه فراوان دانشجويان مجاري براي آموزش زبان و ادبيات فارسي برخي از مشكلات موجود بر سر راه علاقمندان به آموزش فرهنگ و زبان فارسي از جمله قديمي بودن منابع آموزش زبان و كمبود وسايل كمك آموزشي اشاره كردند.
ايوان سنتو رئيس دپارتمان زبان فارسي دانشگاه الته نيز در اين ملاقات با تشكر از توجه سفارت كشورمان به حل و فصل مشكلات موجود اظهار داشت: يكي از راه هاي افزايش توجه دانشجويان مجاري به زبان و ادبيات فارسي آشنا كردن آنها با فرهنگ و تمدن ايران و زبان شيواي فارسي از دوران كودكي و سطح دبستان است كه باعث افزايش ايجاد انگيزه و علاقه براي يادگيري زبان فارسي مي گردد.
درنشست رؤسا و اساتيد كرسي هاي زبان فارسي دانشگاه هاي خارج از كشور كه در اواخر دي ماه در تهران برگزار خواهد شد دو تن از اساتيد دانشگاه الته مجارستان نيز حضور خواهند داشت.
اروپام**436**1590
انتشار دهنده: محمد حسن دوستارگان
۰ نفر