۲۰ دی ۱۳۹۵، ۱۷:۰۵
کد خبر: 82380839
T T
۰ نفر
يادداشت معاون علمي‌رييس‌جمهوري در پي ارتحال آيت‌الله هاشمي‌ رفسنجاني

تهران- ايرنا- معاون علمي و فناوري رييس جمهوري و رييس بنياد ملي نخبگان به مناسبت ارتحال آيت الله هاشمي رفسنجاني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام و بزرگمرد انقلاب اسلامي ايران، يار ديرين امام، انقلاب و رهبري، يادداشتي منتشر كرد.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمي ايرنا از روابط عمومي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، در اين يادداشت آمده است:
فراموش مي كنيم كه مرگ خستگي ناپذير است، آدم هاي خستگي ناپذير را هم فراموش نمي كند، فراموش مي كنيم كه حساب و كتاب ما با ساز و كار دنيا، تفاوت هاي بسيار دارد، 82 سال، براي آناني كه برنامه هاي زيادي براي ساختن و آباد كردن دارند، خيلي كم است، حكم چند روز و چند ماه دارد، اما مرگ كار خودش را مي كند، غافلگير مي كند، حكمت اش را فقط باريتعالي مي داند و بس.
آيت الله هاشمي رفسنجاني هم با اينكه وارد نهمين دهه زندگي اش شده بود، اما هيچكس خود را براي چنين روزي و شنيدن خبر درگذشت ايشان، آماده نكرده بود، آنقدر شورِ زندگي و اراده‌ كار كردن و همتِ ساختن در چهره اش هويدا بود كه خيال مان از حضور هميشگي و حمايت گرانه اش راحت بود.
آخرين ديدار دونفره من با آيت الله، به 9 آذرماه امسال برمي گردد، موضوع ديدارمان آينده دانشگاه آزاد و چگونگي تبديل شدن آن به يك دانشگاه نسل چهارمي منطبق با اصول اقتصاد دانش بنيان بود. ايشان از ايجاد نقش حمايتگرانه دانشگاه آزاد در اين عرصه، بسيار استقبال كرد و تاكيدش اين بود كه يكي از اصلي ترين كارهايي كه دانشگاه آزاد به صورت موثر انجام دهد، ورود به همين موضوع اقتصاد دانش بنيان است و با طرح ها و ايده هاي ارائه شده از سوي معاونت علمي بسيار همراهي نشان دادند.
همين نظر و عمل حمايت گرانه ايشان را من در سال هاي جواني، نسبت به پدرم نيز شاهد بودم، سال 69 يا 70 بود كه من براي حضور در پروژه هاي ابتكاري و اوليه نيروي هوايي و از جمله پروژه 'اوج' (ساخت نخستين هواپيماي جنگي آذرخش)، نزد پدر مي رفتم. آيت الله هاشمي در مقام رييس‌جمهوري، براي ديدن و بررسي اين پروژه، كه منجر به ساخت ' آذرخش' نخستين هواپيماي جنگي ايراني شده بود، به فرودگاه مهرآباد آمده بود.
من نيز به همراه پدر در آنجا حضور داشتم. يك پرواز و مانور عمليات آزمايشي در سطح پايين با 'آذرخش' در حضور ايشان انجام شد، رهبر فرزانه انقلاب سال قبل، در روزهاي كار و پژوهش اين پروژه در كنار بازديد، نامه اي به پدر نوشته و از پيشرفت هاي علمي وي و يارانش ابراز خشنودي كرده و دستوراتي داده بودند و نتيجه اش آن روز به بار نشسته بود. همچنين براي نخستين بار، تعدادي هواپيماي ميگ 29، توسط نيروي هوايي ارتش خريداري و وارد ايران شده بود كه از اين هواپيماها نيز بازديد شد.
همانجا، آيت الله هاشمي، در آنجا رفتار صميمي و حمايتگرانه اش را همچون سال هاي فرماندهي جنگ نسبت به شهيد ستاري داشتند. آن رفتار ونگاه حمايتي نسبت به پدرم را من در ديدارهايم در مقام معاونت علمي و به ويژه در آخرين ديدارمان، كاملا احساس مي كردم و باانگيزه تر و پرانرژي تر از قبل، كارها را پيگير مي شدم.
اميدوارم روح بزرگوار ايشان كه ناظر بر اعمال ما زميني ها و فانيان آينده است، در آرامش باشد و مجاهدت ها و تلاش هاي بي نظيرش، سرمشق همه ما براي درست انجام دادن كارها قرار گيرد.
فقدان آن بزرگمرد انقلاب، يار ديرين امام و انقلاب و رهبري و اسوه تلاش خستگي ناپذير سازندگي، مرد نوآوري و ابتكار و اقدام هاي شجاعانه را به همه علاقه مندان انقلاب اسلامي، مراجع و علما، مردم شريف ايران، خانواده محترم آيت الله هاشمي رفسنجاني و رهبر فرزانه انقلاب تسليت مي گويم.
سورنا ستاري معاون علمي‌ و فناوري رييس‌جمهوري و رييس بنيادملي نخبگان
علمي ** 9340
دريافت كننده : منير ابراهيمي زاده*انتشار: زهره محتشمي پور
۰ نفر