۲۰ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۰۹
کد خبر: 82380422
T T
۰ نفر
پوستر دهمين جشنواره‌ پويانمايي تهران طراحي شد

تهران-ايرنا- پوستر دهمين جشنواره بين‌المللي پويانمايي تهران به همت علي اكبر صادقي طراحي شد.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگي ايرنا از اداره كل روابط‌ عمومي و امور بين‌الملل كانون پرورش فكري، انيماتورها، هنرمندان و دوست‌داران پويانمايي، امسال در حالي دور هم جمع مي‌شوند كه اثري از علي‌اكبر صادقي اين رويداد مهم هنري را همراهي مي‌كند.
تصوير اين پوستر از مجموعه 'تولدي ديگر' انتخاب شده است. اين مجموعه بعد از يك دوره فاصله‌ صادقي از عالم نقاشي و تصويرگري خلق شده است.
دهمين جشنواره بين المللي پويانمايي تهران پانزدهم تا نوزدهم اسفندماه از سوي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار مي‌شود.
به گفته‌ محمدرضا كريمي ‌صارمي دبير جشنواره بين المللي پويانمايي تهران، هيات انتخاب اين جشنواره به زودي آثار راه يافته به جشنواره را اعلام خواهند كرد.

** رخ زيباي دوست ديدني شد
مجموعه عكس‌هاي فرهاد شيباني در قالب يك كتاب براي نوجوانان از سوي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان منتشر شد.
به گزارش اداره‌كل روابط ‌عمومي و امور ‌بين‌الملل كانون، «از رخ زيباي دوست» مجموعه‌اي از عكس‌هاي فرهاد شيباني با موضوع طبيعت است كه اين روزها به دست نوجوانان گروه سني 'هـ' (دوره اول متوسطه) رسيده است.
اين مجموعه مشتمل بر 54 عكس از طبيعت است كه مخاطبان را با مفاهيمي همچون رنگ، چيدمان و زاويه‌بندي در عكاسي آشنا مي‌كند.
نوجوانان مي‌توانند با مطالعه اين كتاب با عناصر ساده‌اي آشنا شوند كه در دنياي اطراف آن‌ها وجود دارد و كمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. ميوه‌ها و گياهان موضوع اصلي اين گياه هستند.
در مقدمه‌‌ اين كتاب آمده است: 'انگيزه‌ام از به كارگيري دوربين عكاسي، همانا انگيزه‌ يك نقاش است كه بوم و رنگ فراروي دارد و قلم‌مو به دست مي‌‌گيرد. مقدمات كار يكي است. آراييدن موضوعي بر زمينه‌اي مناسب و قرار دادنش در موضع نوري فراخور و تركيب‌بندي و... به حسرت يادم مي‌آيد كه شيوه‌ نقاشي كردن را نياموخته‌ام.'
اين كتاب‌ كه نخستين ‌بار در سال 1375 منتشر شده است بار ديگر با قيمت 75 هزار ريال به كتاب‌فروشي‌هاي كانون ‌پرورش فكري كودكان و نوجوانان در سراسر كشور رسيده است.
فراهنگ**1883**1027**دريافت كننده: مريم جلوداران** ‌انتشار دهنده: دهقاني