۱۹ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۰۵
کد خبر: 82378618
T T
۰ نفر
هميشه او، همه جا او اثري كودكانه براي خداشناسي

تهران-ايرنا- 'هميشه او، همه جا او' كتابي با مضمون خداشناسي به قلم محسن چيني‌ فروشان كه به تازگي با تلاش انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان وارد بازار نشر شده است.

به‌ گزارش روز يكشنبه گروه فرهنگي ايرنا از اداره كل روابط عمومي و امور ‌بين‌الملل كانون پرورش فكري، اين كتاب با زباني ساده به بيان هستي خداوندگار براي كودكان گروه سني
'ب' (6 تا 9 سال) مي پردازد و اين نويسنده پيش از اين نيز كتابي به نام 'او' را با همين مضمون منتشر كرده است.
هميشه او، ‌همه جا او روايتي ادبي دارد و با تصويرگري‌هاي ميثم موسوي همراه شده است تا كودكان به دل طبيعت سفر كنند.
نويسنده سعي كرده است با بيان مفاهيمي ملموس به اثبات خداوند از جزء به كل برسد. او در اين راه از چيستي و هستي خورشيد،‌ زمين، ‌حركت،‌ جان استفاده كرده است و در نهايت به هميشگي بودن خداوند رسيده است.
كودكان در اين كتاب با تصاوير و داستان همراه مي‌شوند و سفري به عالم هستي مي‌كنند.
'زمين.../ اگر زمين نبود.../ زندگي هم نبود؛ ماهم نبوديم/ حركت.../ اگر حركت نبود.../ زندگي هم نبود؛ ما هم نبوديم...'
اين كتاب در 32 صفحه و با قيمت 45 هزار ريال در فروشگاه‌هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در سراسر كشور عرضه شده است.

** داستان نحوي و كتاب‌هايش در يك كتاب
نوجوانان مي‌توانند با داستاني از مثنوي معنوي در كتاب 'حكايت مرد و دريا' به نويسندگي و تصويرگري مرتضي اسماعي سهي آشنا شوند.
نحوي و پسر فقير از شاگردان مردي دانشمند ‌هستند كه مسير متفاوتي را براي زندگي انتخاب مي‌كنند. تا سال‌ها علم و دانش نحوي در كتاب‌هايش خلاصه شده است و او قادر نيست از علم در راه درست استفاده كند. سال‌ها بعد دو دوست بر روي كشتي همديگر را ملاقات مي‌كنند و اتفاق‌هاي جديدي در زندگي آن‌ها رخ مي‌دهد.
'نحوي چون چشم گشود خود را در ميهمان‌سراي مرد دهقان يافت كه كاسه‌اي آب و ظرفي غذا در پيش رويش بود و خورجين كتاب‌ها در كنارش و صداي خر نيز از حياط مي‌آمد كه از شوق خوردن كاه و يونجه‌‌ فراوان به شادي از ته دل آواز مي‌خواند! نحوي پيش از آن كه از حال و روز خود جويا شود كه از كجا به اين خانه راحت راه يافته است، نخست كاسه آب را سر كشيد و سپس غذا را تا به انتها خورد و آنگاه به مرد صاحبخانه كه با نگراني او را مي‌نگريست گفت: بر تو افتخاري بود كه دانشمندي را ياري كردي!'
بازنويسي اين كتاب به عهده سيروس طاهباز بوده و اين اثر نخستين بار در سال 1363 منتشر شده است.
انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان اين كتاب را پس از ويرايش با قيمت 40 هزار ريال در اختيار نوجوانان 11 تا 15 سال قرار داده است.

** انتصاب جانشين كشوري و مسوولان استاني كميته كودك و نوجوان ستاد دهه فجر
احكام جانشين كميته كودك و نوجوان ستاد دهه‌ فجر انقلاب اسلامي و مسوولان كميته‌هاي استاني از سوي مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان ابلاغ شد.
عليرضا حاجيان‌ زاده در آستانه سي و هشتمين بهار انقلاب اسلامي با صدور احكام جداگانه‌اي مجتبي دانشور مدير كل روابط عمومي و امور بين‌الملل كانون را به سمت جانشين كميته كودك و نوجوان ستاد و مديران كل استاني كانون را به سمت مسوول كميته در آن استان‌ها منصوب كرد.
در حكم امضا شده از سوي مسوول كميته كودك و نوجوان براي جانشين اين كميته، بر اهميت هماهنگي در سطوح مختلف با مسوولان ارشد ستاد دهه فجر و اعضاي كميته كشوري و در حكم مديران كل استاني بر هماهنگي با استاندار و مسوولان استاني و ستاد دهه فجر و در همه احكام، بر توجه به اجراي برنامه‌هاي فرهنگي، هنري و ادبي مطابق با گروه سني كودك ونوجوان در سطوح بين‌المللي كشوري و استاني تاكيد شده است.
مسوول كميته كودك و نوجوان ستاد دهه فجر در اين احكام همچنين از مسوولان منصوب شده خواسته است با توجه به تبيين سياست‌هاي كلان و رويكردهاي داخلي و خارجي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و سالي كه از سوي مقام معظم رهبريبه نام سال 'اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل' نام گرفته، براي برگزاري هرچه بهتر مراسم دهه فجر، با شعار 'گفتمان انقلاب اسلامي، زمينه امنيت پايدار و تحقق اقتصاد مقاومتي' اقدام‌هاي شايسته‌اي به‌ عمل آورند.
در ابتداي اين احكام نيز با بيان اينكه انقلاب اسلامي رساترين فرياد تاريخ بشر است كه بر اساس بينش عميق توحيدي و الهام‌ گرفته از انقلاب سرخ عاشوراي حسيني شكل گرفته، از دهه فجر به عنوان فرصتي براي بازخواني ارزش‌هاي ماندگار اين انقلاب ياد شده است.
كميته كودك و نوجوان يكي از كميته‌هاي اصلي ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي است كه مسووليت آن بر عهده مديرعامل كانون است و چند سازمان و نهاد فرهنگي، هنري، اجتماعي و گروه‌هاي كودك و نوجوان صدا و سيماي جمهوري اسلامي عضو آن هستند.
فراهنگ**1883**1027**دريافت كننده: مريم جلوداران ** انتشار دهنده: دهقاني