۱۷ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۵۲
کد خبر: 82376432
T T
۰ نفر
امام جمعه ايلام: قيام مردم قم در 19 دي سال 56 طومار رژيم ستم شاهي را در هم پيچيد

ايلام - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام ضمن گراميداشت فرا رسيدن 19 دي گفت: اين روز يادآور قيام مردم قم به رهبري روحانيت و سر آغازي براي مبارزه مردم بر عليه رژيم منفور ستم شاهي است كه طومار اين رژيم فاسد را در هم پيچيد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين محمدنقي لطفي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر ايلام اظهار كرد: حضور روحانيت در پيشاني مبارزه با رژيم ستم شاهي و حمايت و پشتيباني مردم از اين حركت، سرآغازي براي غلبه مردم بر رژيم فاسد ستم شاهي شد.
وي افزود: روز 19 دي ماه يادآور حماسه بزرگ و باشكوهي است كه برگ ديگري از كتاب زرين انقلاب اسلامي را رقم زد در چنين روزي قيام خونين مردم و طلاب حوزه علميه قم شكل گرفت.
امام جمعه ايلام با گراميداشت اين روز بزرگ و شهداي راه حق تاكيد كرد: 19 دي همان روزي كه در تاريكي استبداد و ستم، روزنه‌ها را به سوي روشنايي و انقلاب به روي ملت ستم ديده ايران گشود و خط بطلاني بر 2 هزار و 500 سال نظام ستم شاهي در مدت زمان كوتاهي كشيد.
حجت الاسلام والمسلمين لطفي همچنين به اجراي عمليات ضربت ذوالفقار در منطقه ميمك استان ايلام در روز 19 دي سال 59 هم اشاره كرد و گفت: فتح ميمك نخستين پيروزي غرورآفرين رزمندگان اسلام در جنگ تحميلي است كه با كمك و همراهي عشاير غيور استان ايلام و نيروهاي ارتش بدست آمد.
وي اضافه كرد: نقش عشاير به ويژه ايل خزل، اركواز و بولي در كمك به نيروهاي ارتش، ژاندارمري و سپاه در اين عمليات موفق بر كسي پوشيده نيست و جا دارد ياد و خاطره شهيدان عمليات ضربت ذوالفقار را گرامي بداريم.
خطيب جمعه ايلام در بخش ديگري از سخنانش خود به ديدار اخير نخبگان و دانشجويان مدال آور دانشگاه صنعتي شريف با رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و افزود: دانشگاه و دانشجوي انقلابي عامل مهم و راهبردي و كليد حل مشكلات كشور است.
حجت الاسلام والمسلمين لطفي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در اين جمع گفت: ايشان فرمودند بايد روحيه انقلابي در دانشگاه با تلاش‌هاي علمي، تعهد ديني همراه شود و به عنوان اصلي ترين و كار اساسي دانشجويان محسوب شود.
نماينده ولي فقيه در استان ايلام يادآور شد: رهبر انقلاب اسلامي همچنين تاكيد كردند پيشرفت علمي به تنهايي يك ملت و كشور را سعادتمند نخواهد كرد بلكه بايد حركت علمي با آرمان معنوي و انقلابي همراه شود.
خبرنگار: زهرا موسوي ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
7172/9002
۰ نفر