۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۷:۴۶
کد خبر: 82374607
T T
۰ نفر

تمدید مهلت تكمیل اطلاعات هویتی سیمكارت ها

۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۷:۴۶
کد خبر: 82374607
تمدید مهلت تكمیل اطلاعات هویتی سیمكارت ها

تهران- ایرنا- معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تمدید مهلت مشتركان تلفن همراه برای تكمیل اطلاعات هویتی سیم‌ كارت ها تا پایان دی ماه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فلاح جوشقانی گفت: با آغاز اجرای طرح ساماندهی سیمكارت های دارای هویت نامشخص یا ناقص، از دو سال گذشته احراز هویت اطلاعات دارندگان سیمكارت در سامانه اپراتورهای تلفن همراه انجام شده است.
وی افزود: اطلاعات مربوط به پنج میلیون مشترك در اپراتورهای تلفن همراه ناقص است كه این مشتركان تا پایان دی ماه فرصت دارند برای تكمیل اطلاعات خود اقدام كنند.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری تاكید كرد اپراتورها موظفند برای تكمیل اطلاعات مشتركان خود اطلاع‌ رسانی كنند. مشتركان نیز پس از دریافت پیامك اپراتورها باید اطلاعات هویتی خود را تكمیل كنند، در غیر این صورت ابتدا خط مشترك به حالت یك طرفه درآمده و پس از مدت كوتاهی ارتباط مشترك قطع می شود.
از آغاز امسال برای آگاهی از شمار سیمكارت در هر اپراتور، سامانه ای راه‌اندازی شده است كه مشتركان می‌توانند با مراجعه به نشانی www.cra.ir در بخش خدمات الكترونیك یا نشانی www.mobilecount.ir و همچنین ارسال كد ملی به سرشماره 3000504901 از شمار سیمكارت‌هایی كه با كد ملی آنها ثبت شده است آگاه شوند.
فلاح اضافه كرد: اكنون این امكان فراهم شده است كه در صورت فعال شدن هر سیمكارت جدید به نام مشتركان تلفن همراه، پیامك اطلاع ‌رسانی با سرشماره CRA.IR به همه سیمكارت‌های فعال آن مشترك ارسال شود.
به گزارش ایرنا، چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته بود روند احراز هویت سیمكارت های دارای اشكال تا نهم دی ادامه دارد.
«محمود واعظی» در حاشیه آیین رونمایی از تمبر یادبود سردار شهید «حسین همدانی» در جمع خبرنگاران گفت: از یك سال پیش 50 میلیون سیمكارت ساماندهی شدند و 10 میلیون سیمكارت باقی ماند كه مالكان آنها 20 تا 30 سیمكارت به نامشان ثبت بود اما برای تعیین‌تكلیف نمی‌آمدند.
واعظی پیش بینی كرد دارندگان 6 میلیون سیمكارت باقی مانده تا آخر وقت تعیین شده برای احراز هویت اقدام كنند.
به گفته وی، پس از پایان این مهلت سیمكارت های احراز هویت نشده، یكطرفه می شود.
وی، فروش بی‌حساب و كتاب سیمكارت در سال های گذشته و نبود سختگیری‌های لازم در این زمینه را سبب بروز تخلف ها و سوءاستفاده‌هایی همچون قاچاق و مزاحمت اعلام كرد.
اقتصام***2078**1961** تنظیم كننده: محمد مهدی بهرامی**انتشار دهنده: مریم مسعود

آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
@IRNAeco
https://telegram.me/irnaeco
۰ نفر