۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۲۶
کد خبر: 82374516
T T
۰ نفر
روسیه: آمریكا شریك جنایات تروریست های ضدسوری است

مسكو - ایرنا - وزارت دفاع روسیه اعلام كرد: آمریكا در جنایات تروریست های ضدسوری شریك است و باید پاسخگوی این اقدام ها باشد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه همچنین گفت: ایالات متحده دیر یا زود باید پاسخگوی زیان های سنگین وارده به اقتصاد سوریه باشد.
شبكه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از ژنرال ایگور كوناشنكوف گفت: تلاش رئیس سازمان سیا برای شانه خالی كردن از مسئولیت اقدام های ضدسوری و متهم كردن روسیه در این مساله بی نتیجه است و نمی تواند واشنگتن را از ضرورت پاسخگویی نجات دهد.
وی افزود: اظهارات رئیس سیا در واقع رجز خوانی دولت باراك اوباما در پایان كار خود است.
به گزارش رسانه های روسی، جان برنان رئیس سازمان سیا روز سه شنبه در اظهارات خود روسیه را متهم كرد كه در بمباران سوریه تمام مراكز و زیرساخت های این كشور را نابود می كند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه با رد این ادعاها گفت: با نزدیك شدن زمان پایان كار دولت اوباما، مقام های دولت بر رجزخوانی های خود افزوده و اظهارات ضدروسی بیشتری بیان می كنند.
كوناشنكوف افزود: رئیس سیا باید آگاه باشد كه ائتلاف بین المللی به رهبری آمریكا مدت ها پیش از آغاز عملیات هوافضای روسیه در سوریه، به زیرساخت ها و تاسیسات حیاتی این كشور ضربه های سخت وارد كرد تا دولت قانونی بشار اسد را تضعیف كند، اما در این میان، حتی یك مركز نفتی تحت كنترل داعش از سوی ائتلاف بمباران نشد كه بسیار حیرت آور است.
مقام روسی در پایان خاطرنشان كرد: استخراج و قاچاق نفت به تروریست های داعشی امكان كسب دهها میلیون دلار درآمد ماهانه را داد تا اینكه بتوانند تروریست های بیشتر و نیروهای تازه نفس اجیر كنند.
روسیه پیش از این نیز دو جلد «كتاب سفید» در برگیرنده اسناد كشته شدن مردم سوریه در بمباران های آمریكا و ائتلاف وابسته و همچنین مستندات جنایات گروههای تروریستی ضدسوری را در سازمان ملل منتشر كرد.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا