۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۳۶
کد خبر: 82374303
T T
۰ نفر

ثبت نام جشنواره نماز در فضاي مجازي آغاز شد

۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۳۶
کد خبر: 82374303
ثبت نام جشنواره نماز در فضاي مجازي آغاز شد

تهران - ايرنا - دبير اولين جشنواره سراسري نماز در فضاي مجازي از آغاز ثبت نام اين جشنواره تا 25 بهمن ماه خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگي ايرنا از ستاد اقامه نماز حجت الاسلام محمد كريمي گفت: نخستين جشنواره سراسري نماز در فضاي مجازي در نيمه دوم اسفند برگزار مي شود و قرار است در مراسم اختتاميه كه در استان چهارمحال و بختياري برگزار مي شود، از 110نفر از برگزيدگان تجليل شود.
وي با اشاره به اهداف برگزاري اين جشنواره گفت: ترويج و توسعه فرهنگ نماز از طريق فضاي مجازي، تقويت مباني اعتقادي و ديني نوجوانان و جوانان در فضاي مجازي، شناسايي و تجليل از فعالان نماز در عرصه فضاي مجازي و همچنين كاهش آسيب هاي فضاي مجازي از طريق گسترش پيام ها و محتواهاي نماز از اهداف اين همايش است.
مدير ستاد اقامه نماز شهركرد افزود:‌ مخاطبان اين جشنواره گروه سني 13 سال به بالا هستند و بيشتر تاكيد جشنواره بر نوجوانان و جوانان مي باشد و موضوع هاي جشنواره به دو بخش موضوع هاي پيشنهادي و موضوع ويژه تقسيم مي شود.
كريمي افزود: موضوع هاي پيشنهادي شامل نماز در قرآن و روايات، نماز و شهدا، نماز و خانواده، نماز و تربيت ديني، نماز و مدرسه، نماز و وحدت اسلامي، نماز و گفتمان انقلاب اسلامي، نماز و سبك زندگي ايراني اسلامي و همچنين نماز و شيوه هاي كارآمد در تبليغ و دعوت به نماز است.
وي نقش نماز در كاهش آسيب هاي اجتماعي را موضوع ويژه جشنواره دانست و گفت: اين جشنواره به دو بخش عمومي و تخصصي تقسيم مي شود كه بخش عمومي شامل ايجاد وب سايت و وبلاگ، شبكه هاي اجتماعي( كانال نماز)، آلبوم هاي تصويري نماز با اولويت طرح هاي گرافيكي، استيكرهاي نماز و پاورپونت سازي است.
دبير اولين جشنواره سراسري نماز در فضاي مجازي همچنين گفت: در بخش تخصصي نيز اينفوگرافيگ نماز، نرم افزارهاي تلفن همراه (موبايلي) و كليپ هاي كوتاه نماز( پويانمايي، موشن گرافيك، رئال) مورد توجه است.
كريمي همچنين گفت: علاقه مندان مي توانند از طريق سايت مسابقه به نشاني WWW.CHB-NAMAZ.IR ثبت نام كنند و عناصر تشكيل دهنده سايت و وبلاگ نبايد كمتر از 10 موضوع باشد و در قالب خبر، مقاله، خاطره و داستان، معرفي كتاب، اولياء و ابرار، كليپ هاي كوتاه ، عكس، آيات و روايات، آموزش نماز، پرسش و پاسخ و ارائه كنند.
وي فضاي مجازي را از فرصت هاي فرهنگي اجتماعي دانست و گفت:‌ بهره گيري از فناوري اطلاعات و لزوم استفاده حداكثري از آن در تبليغ فرهنگ و ارزش هاي ديني و الهي بايستي از مهم ترين اولويت هاي برنامه اي دستگاه ها و نهادهاي حوزه دين و فرهنگ باشد.
فراهنگ**1003**1823 دريافت كننده: محمدرضا جعفرملك* انتشار دهنده: طاهره نبي اللهي
۰ نفر