۱۲ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۲۰
کد خبر: 82369902
T T
۰ نفر
پويانمايي «دختر جنوب» مراحل پيش توليد را سپري مي كند

تهران - ايرنا - فيلم پويانمايي «دختر جنوب» به كارگرداني حسين ملايمي و شيرين سوهاني مراحل پيش توليد را سپري مي‌كند.

به ‌گزارش ايرنا از كانون پرورش فكري، اكنون نگارش فيلمنامه «دختر جنوب» به پايان رسيده است. اين اثر به تهيه كنندگي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و با تكنيك دوبعدي - ديجيتال سل ساخته خواهد شد.
اين فيلم موسيقي محور، درباره دختري نوجوان است كه در مسير رسيدن به اهداف بلند پروازانه خود با ترديد روبرو مي‌شود و ناگزير بايد دست به انتخاب بزند.
پويانمايي «دختر جنوب» در 10 دقيقه ساخته خواهد شد و حسين ملايمي پيش از اين ساخت پويانمايي هاي «سوسك كوچك» و «بدو رستم بدو» را در پرونده كاري خود ثبت كرده است.
پويانمايي «پنكه» نيز اثري است به كارگرداني شيرين سوهاني كه پيش از اين موفقيت‌هاي گوناگوني را كسب كرده است.

** «كارخانه همه كاره»
«كارخانه همه‌ كاره» كتابي است به قلم و تصوير نورالدين زرين‌كلك كه شگفتي‌هاي فيزيكي بدن انسان را به كودكان مي‌آموزد.
به گزارش كانون پرورش فكري، «كارخانه همه‌كاره» داستان پدر و پسري است كه در كنار هم به كشف و شناخت كاربردهاي مختلف اعضاي بدن مي‌رسند. ن
ورالدين زرين‌كلك كوشيده با زبان و تصاوير ساده، مهمترين مفاهيمي را كه يك كودك بايد بداند را به او بياموزد.
«كارخانه همه‌كاره» براي نخستين بار در سال 1368 منتشر شده و انتشارات كانون پرورش فكري‌ كودكان و نوجوانان كه مدتي است اقدام به انتشار آثار فاخر خود در سال‌هاي گذشته كرده، اين اثر نورالدين زرين‌كلك را نيز وارد بازار نشر كرده است.
در بخشي از اين كتاب مي‌خوانيم: پدرم يك كارخانه كوچك دارد كه بيشتر وسايل خانه را در آنجا تعمير مي‌كند. هر وقت به كارگاه كوچكش مي‌روم، شباهت بين ابزارهايش و بدن انسان را برايم بازگو مي‌كند. او مي‌گويد كه آدم يك جرثقيل همه كاره است! آيا باور مي‌كنيد؟ ‌اگر باور نمي‌كنيد، حتما اين كتاب را بخوانيد.
زرين‌كلك كتابي تصويري را خلق كرده كه كودكان مي‌توانند بعد از شناخت كامل ابزارآلات و كاربرد آن به كشف و شهود در خود بپردازند و ويژگي‌هاي مشابه را در خود كشف كنند.
«پدرم مي‌گويد: آدم خيلي بيشتر از اينهاست و با ابزارهايي كه در خودش دارد، كارهاي زيادي مي‌تواند بكند. حالا با خودت است كه آن ابزارها و كارها را پيدا كني.»
اين كتاب آموزشي 32 هزار ريال قيمت دارد و براي گروه سني «ب» (6 تا 9 سال) منتشر شده است.
فراهنگ ** 1883 ** 1071 ** دريافت كننده: مريم جلوداران ** انتشار دهنده: اميد غياثوند
۰ نفر