۱۲ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۴۱
کد خبر: 82369768
T T
۰ نفر

دونالد ترامپ در مركز تبادل كتاب

۱۲ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۴۱
کد خبر: 82369768
دونالد ترامپ در مركز تبادل كتاب

تهران - ايرنا - كتاب هايي كه توسط «دونالد جي ترامپ» رييس جمهوري منتخب آمريكا در حوزه روانشناسي نوشته و در ايران ترجمه شده، در مركز تبادل كتاب نقد و بررسي مي شوند.

به گزارش ايرنا از كانون انديشه جوان، كتاب‌هاي روانشناسي موفقيت را از آن دسته آثاري مي‌توان دانست كه مخاطبان ايراني در سالهاي اخير اقبال ويژه‌اي به آنها داشته‌‌اند چنانكه در شرايط ناخوشايند سرانه مطالعه در ايران، تمايل به مطالعه كتاب‌هاي روان‌شناسي در ايران بالاتر از بسياري از كتاب‌هاي ديگر بوده تا جايي كه توانسته مخاطباني را به كتابخواني دعوت كند كه گاه طي سال نيز يك كتاب غيردرسي نمي‌خوانند.
يكي از نويسنده ‌هاي نام‌آشناي روانشناسي موفقيت، دونالد جي ترامپ، پيروز انتخابات اخير رياست جمهوري آمريكا بوده است.
اكنون اين سؤال جاي طرح دارد كه مخاطبان ايراني از سوي كدام نويسنده‌ ها در حال تغذيه هستند و چه افرادي تهيه خوراك فكري براي جامعه ما را بر عهده ‌دارند.
آيا به اتكاي آرا و نظريات افرادي مثل ترامپ مي‌توان به داشتن جامعه‌اي موفق، پويا و با نشاط اميدوار بود يا بايد به مقبوليت و محبوبيت اين آثار در ميان مخاطبان ايراني با چشم ديگري نگريست.
طرح اين سؤال آن زمان جالب‌تر خواهد شد كه بدانيم آثار ترجمه ‌شده ترامپ از زمان پيروزي او در انتخابات آمريكا، در ايران حتي با استقبال بيشتري نيز روبرو شده است.
اكنون اين موضوع و تاثيرات فكري و فرهنگي اين آثار در نشست كتابنوش با حضور ابراهيم فياض استاديار گروه مردم شناسي دانشكده علوم اجتماعي و كامران صحت از سخنرانان نام ‌آشناي سمينارهاي موسوم به روانشناسي موفقيت نقد و بررسي مي شود.
«چرا مي خواهيم شما ثروتمند باشيد؟» و «ترامپ: 101 راه موفقيت و چگونه در زندگي برنده شويد؟» از جمله كتاب هايي است كه توسط دونالد جي ترامپ نوشته و در ايران ترجمه شده است.
اين نشست روز سه شنبه 14دي ماه ساعت 15 تا 17 در مركز تبادل كتاب برگزار مي‌ شود.
فراهنگ ** 1880 ** 1071 ** دريافت كننده: پروين اروجي **انتشار دهنده: اميد غياثوند
۰ نفر