۱۱ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵
کد خبر: 82368354
T T
۰ نفر
آموزش خواستگاری و دوران عقد

تهران - ایرنا - رئیس مركز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی كشور از مردم به ویژه جوانان خواست برای دریافت آموزش های خواستگاری و دوران عقد با هدف پیشگیری از طلاق به مراكز مشاوره و پایگاه های سلامت اجتماعی بهزیستی مراجعه كرده یا كتاب و سی دی های آن را از این مراكز تهیه كنند.

مجید رضازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تاكید رهبر معظم انقلاب به رفع آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق افزود: چگونگی انتخاب همسر، چگونگی شناخت طرف مقابل، چگونگی زیستن با همسر، روابط جنسی در چهارچوب خانواده و مدیریت اقتصادی از جمله آموزش هایی است كه در قالب آموزش های خواستگاری، دوران عقد و پیش از خانواده به افراد ارائه می شود.
وی خاطرنشان كرد: چهار هزار مدرس آموزش خانواده ، آموزش های پیش از ازدواج ، خواستگاری و دوران عقد را به مردم ارائه می دهند چراكه پیشگیری از طلاق از دوران قبل از ازدواج آغاز می شود.
وی اضافه كرد: آموزش های مربوط به دوران عقد، كتابچه مخصوص خود را دارد كه از سوی بهترین اساتید كشوری تالیف شده و متقاضیان آموزش های پیش از ازدواج می توانند آموزش های خود را به صورت كلاس های حضوری یا كتاب و سی دی ، انتخاب كنند.
رئیس مركز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی كشور گفت: هزینه این آموزش ها در مناطق محروم رایگان است و این آموزش ها در 400 پایگاه سلامت اجتماعی و مراكز مشاوره خصوصی دارای مجوز از بهزیستی دارای هزینه كمی خواهد بود.
رضازاده افزود: این آموزش ها را نمی توانیم مانند آزمایش های غربالگری ژنتیك ، اجباری كنیم چراكه نمی توان به زور به كسی گفت كه با خانواده خود مهربان باش و تغییر رفتار به فرهنگسازی نیاز دارد.
انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی اخیرا اعلام كرد كه در سال گذشته (94) به ازای هر 4.3 ازدواج ، یك مورد طلاق ثبت شد.
اجتمام**9185**1569 **خبرنگار: سادات حسینی خواه **انتشار: علی حبیبی
۰ نفر