۱۱ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۴۹
کد خبر: 82368121
T T
۰ نفر
دانش آموزان بايد به سواد رسانه اي مجهز باشند

تهران-ايرنا- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در كتاب سواد رسانه اي مطالبي مطرح شده تا دانش آموز علاوه بر زندگي در دنياي حقيقي، وقت بيشتري را در دنياي مجازي بگذراند، لذا دانش آموز بايد به سواد رسانه اي مجهز باشد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگي ايرنا از مركزاطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، علي زرافشان اظهار كرد: كتب درسي جديد به نوعي به مطالبه برنامه درسي ملي و سند تحول بنيادين پاسخ مي دهد تا دانش آموز را براي زندگي در جامعه آماده كند.
وي ادامه داد: كار سواد رسانه از دوره ابتدايي با درس تفكر و پژوهش آغاز شده و اكنون اين درس به طور خاص در پايه دهم خود را نشان داده است و همچنين در درس محيط زيست كه يكي از چالش هاي جامعه است، مورد توجه ويژه قرار گرفته است.
زرافشان بيان كرد: در بحث سلامت كه جنبه پيشگيرانه دارد، براي افزايش آگاهي هاي بهداشتي دانش آموزان با صرف هزينه كمتر درمان، توجه خاصي صورت گرفته و كتب جديد التاليف با اين موضوعات بسيار ضروري است.
وي تصريح كرد: اخيرا همايش ملي سواد رسانه اي برگزار شد كه در آن كتاب سواد رسانه اي مورد توجه جدي دست اندركاران سواد رسانه اي كشور قرار گرفت و قسمتي از برنامه اين همايش نيز به بحث كتاب درسي سواد رسانه اي اختصاص يافت.
فراهنگ**1883**1027**دريافت كننده: مريم جلوداران**انتشار دهنده: محمدجواد دهقاني