۱۱ دی ۱۳۹۵، ۹:۰۲
کد خبر: 82367905
T T
۰ نفر

اطلاعات: آتش بس سراسري در سوريه

۱۱ دی ۱۳۹۵، ۹:۰۲
کد خبر: 82367905
اطلاعات: آتش بس سراسري در سوريه

تهران- ايرنا- روزنامه اطلاعات در شماره شنبه 11 دي در تيتر نخست، نوشت: آتش‌بس فراگير ميان ارتش سوريه و گروه‌هاي مسلح در سراسر خاك اين كشور برقرار شد. اين آتش‌بس در سراسر خاك سوريه غير از مناطق تحت تسلط داعش و جبهه النصره برقرار شده است. فرماندهي ارتش و نيروهاي مسلح سوريه در بيانيه‌اي اعلام كرد كه پس از پيروزي‌ها و موفقيت‌هاي ارتش و نيروهاي مسلح در مناطق مختلف، فرماندهي كل ارتش و نيروهاي مسلح آتش‌بس فراگير درهمه مناطق كشور را از ديروز جمعه 30 دسامبر اجرا كرد.

اين روزنامه با انتشار عنوان برگزاري مراسم بزرگداشت 9دي در تهران و شهرستان‌ها، آورد: توليت آستان قدس رضوي گفت: نهم دي ماه 88 روز حضور معنوي مردم، تجلي حق، امتداد عاشورا همراه با بصيرت بود. به گزارش ايرنا، حجـت الاسلام ابراهيم رئيسي روز پنجشنبه در هفتمين سالروز بزرگداشت يوم الله 9 دي كه در مصلاي تهران با حضور هزاران نفر از شهروندان تهراني برگزار شد، افزود: نهم دي روز ميثاق ولايت با بصيرت بود بر اين اساس اين روز را كه جلوه قدرت حضرت حق بود گرامي مي داريم هر چند همه روزها و شب ها و ايام متعلق به خداوند است اما نهم دي ماه روزتجلي قدرت لايزال الهي به شكل معجزه آسا بود. وي ادامه داد: در اين روز دلدادگان حضرت حق براي دفاع از دين و انقلاب اسلامي، ميثاق با ولايت و دشمن شناسي و دشمن ستيزي به ميدان آمدند و قدرت خود را به نمايش گذاشتند هر چند نهم دي يك حادثه بود، اما مردم بصيرت خود را به منصه ظهور گذاشتند.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان نهاونديان: خواست مردم جديت در مقابله با قاچاق موادمخدر است، نوشت: رئيس دفتر رئيس جمهوري پس از بازديد از گورستان نصيرآباد باغستان با بيان اين كه خواست مردم مقابله جدي با باندهاي قاچاق مواد مخدر است، از اتخاذ تصميماتي براي ساخت خوابگاه متجاهران معتاد خبر داد. به گزارش ‌مهر، محمد نهاونديان افزود: توجه افكار عمومي به موضوع معتادان بي‌خانمان به عنوان يكي از آسيب‌هاي اجتماعي، فرصتي را براي ارزيابي اقدامات گذشته در اين زمينه است و اتخاذ تصميماتي براي انجام اقدامات موثرتر و بيشتر فراهم كرد. و‌ي با بيان اين كه بر اساس دستور رئيس جمهوري به اتفاق جمعي از مسئولان مربوطه بازديدي ميداني از اقدامات و امكانات ايجاد شده براي رسيدگي به پديده ناهنجار اعتياد انجام شد، افزود: از مركز اخوان كه امكان مناسبي در غرب تهران براي ساماندهي معتادان متجاهر است، بازديد شد. نهاونديان با اشاره به اين كه معتادان پس از حضور سه تا چهار ماهه در اين گونه مراكز براي مهارت آموزي به مراكز بهاران منتقل مي شوند، ادامه داد: متاسفانه پديده ناگوار اعتياد دست در دست پديده ناگوار بيكاري بوده و هست و در كنار مبارزه با اعتياد كه در حقيقت مبارزه با باندهاي جنايتكاري است كه نسل جوان ما را هدف قرار داده اند، بايد با معضل بيكاري هم مبارزه شود.

درخواست دانشگاه‌ها از وزارت علوم براي صدور حكم متخلفان علمي، عنوان ديگر اين روزنامه است، در اين مطلب مي خوانيم: معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با تاكيد بر اينكه دست اندركاران اصلي در زمينه توليد 58 مقاله رد شده از سوي نيچر شناسايي شده‌اند، گفت: بررسي ما نشان مي‌دهد كه 398 نفر از دانشگاه‌هاي وابسته به وزارت علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد در توليد اين تعداد مقاله نقش داشته‌اند. به گزارش ايسنا، وحيد احمدي در جمع خبرنگاران با تاكيد بر اينكه همه متخلفان علمي گزارش بخش خبري نيچر شناسايي شده اند، افزود: پرونده اين افراد بررسي و ميزان نقش آنها در تهيه مقالات نيچر مشخص شده است ضمن آنكه معاونان پژوهشي دانشگاه‌ها نيز در حال پيگيري اين موضوع هستند. معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با تاكيد بر اينكه 398 نفردر تهيه 58 مقاله نقش داشته‌اند، اضافه كرد: دانشگاه‌ها نيز پيگير اين موضوع هستند و از وزارت علوم درخواست صدور حكم براي متخلفان كرده‌اند.

روزنامه اطلاعات با انتخاب عنوان نخست‌وزير رژيم صهيونيستي به اتهام فساد مالي تحت تعقيب قرار گرفت، آورد: دادستان كل رژيم صهيونيستي در پي درخواست پليس براي تحقيق در خصوص دريافت رشوه و كلاهبرداري از سوي بنيامين نتانياهو نخست وزير، دستور بازجويي و تحقيقات كامل از او را صادر كرد‌. ‌دادستاني كل رژيم صهيونيستي دستور داد تا تحقيقات قضايي كامل درباره بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم به اتهام دريافت رشوه و كلاهبرداري به عمل آيد و مورد بازجويي قرار گيرد.پليس رژيم صهيونيستي اسناد جديدي را در بررسي‌هاي مخفي خود به دست آورده بود كه آن‌ را وادار كرد از ژنرال «آويخاي مندلبيت» دادستان كل درخواست كند تا دستور بازجويي و تفحص از نتانياهو را صادر كند. مندلبيت دستور داد پرونده پيشين نتانياهو درخصوص دريافت يك ميليون يورو كمك مالي از سوي «آرناود ميمران» مفسد اقتصادي فرانسوي و همچنين دريافت رشوه از سوي ارگان‌هاي خارجي بررسي شود.

«تجليل از بهترين‌هاي طراحي كتاب در ايران» و «اوجگيري تنش ميان مسكو و واشنگتن؛ آمريكا 35 ديپلمات روس را اخراج كرد» ديگر عنوان هاي نيم صفحه نخست اين روزنامه را به خود اختصاص داد.

*گروه اطلاع رساني
خبرنگار: مرضيه دهقاني** انتشاردهنده: فاطمه قنادقرصي
پژوهشم**9165**2002