آيت الله جنتي: هدف فتنه‌گران 88، تكرار فتنه بني‌اميه و براندازي اسلام بود

تهران - ايرنا - رييس مجلس خبرگان رهبري درس گرفتن از وقايع سال 88 را با اهميت دانست و گفت: هدف فتنه‌گران 88، تكرار فتنه بني‌اميه و براندازي اسلام بود.

به گزارش ايرنا، آيت الله احمد جنتي روز چهارشنبه در ديدار جمعي از اعضاي ستاد برگزاري يوم الله 9 دي افزود: درباره فتنه 88 ، كتاب هاي خوبي هم نوشته شده است، از جمله آنها «دايرۀ المعارف فتنه» در 9 جلد است كه تمام وقايع آن ايام را به خوبي منعكس كرده است.
وي با ابراز نگراني از انتشار مطالب نادرست در فضاي مجازي خاطرنشان كرد: متأسفانه دشمن از اين فرصت براي وارونه نشان دادن واقعيت ها، به نسل جوان استفاده مي كند.
دبير شوراي نگهبان با يادآوري تلاش دشمنان براي انتشار مطالب نادرست درباره تاريخ اسلام و تاريخ انقلاب اسلامي گفت: همانطور كه فتنه بني اميه، چند دهه بعد از ظهور اسلام، فاجعه عاشورا را به وجود آورد و كوشيد اساس اسلام را از بين ببرد، فتنه گران در سال 88 سعي كردند، با براندازي نظام اسلامي، اسلام را در اين كشور از بين ببرند.
آيت الله جنتي تصريح كرد: البته همانطور كه شهادت حضرت سيدالشهدا(س) موجب احياي اسلام شد و دودمان بني اميه از بين رفت، در سال 88 نيز عاشورا موجب نجات اسلامي شد و هنگامي كه مردم متوجه شدند فتنه گران به بهانه انتخابات با اساس اسلام دشمني دارند، در نهم دي به خيابان ها آمدند و بدون كوچك ترين درگيري بساط فتنه را جمع كردند.
رييس مجلس خبرگان رهبري به اهميت درس گرفتن از وقايع سال 88 اشاره كرد و افزود: تاريخ اسلام، و وقايع انقلاب اسلامي و نيز حوادث سال 88 نشان داد، كه دشمنان اسلام دست از توطئه عليه نظام اسلامي برنمي دارند. در واقع فتنه 88 از مظاهر حضور دشمن در كمين است.
دبير شوراي نگهبان با ابراز تأسف از بهانه جوئي عوامل داخلي فتنه در سال 88 افزود: عده‌اي بدون هيچ مستندي، مدعي تقلب در انتخابات شدند و دشمن نيز از سادگي آنها بهره برد. بنابراين حتي اگر حمل بر صحت بشود، بايد بگوئيم اينها در داخل از دشمن فريب خوردند.
آيت الله جنتي به برخي شعارهاي رايج آشوبگران در سال 88 اشاره كرد و گفت: آمريكا و اسرائيل، همانند بني اميه، قصد انتقام از اسلام و انقلاب اسلامي داشتند و عناصر آشوبگر فتنه با شعارهايي مثل «تقلب بهانه است؛ اصل نظام نشانه است.» حقيقت خود را نشان دادند.
رييس مجلس خبرگان رهبري ضمن تقدير از هدايت هاي رهبر معظم انقلاب و نيز بصيرت ملت مخصوصا در فتنه سال 88 افزود: مردم با پاي خود به صحنه آمدند و نشان دادند كه با ايمان و اعتقاد به اسلام و انقلاب اسلامي به ولايت فقيه و رهبري، وفادار هستند.
آيت الله جنتي، نخبگان جامعه را به دورانديشي و شناخت توطئه هاي دشمنان فراخواند و گفت: همانطور كه دشمنان اذعان كردند كه از 10 سال پيش براي فتنه 88 برنامه ريزي كرده اند، در حا حاضر نيز در فكر هستند و با برنامه ريزي 50 ساله و 100 ساله مي كوشند به اسلام و نظام اسلامي ضربه بزنند.
وي به بركات حماسه 9 دي اشاره كرد و گفت: در جريان فتنه 88 و سپس حماسه نهم دي؛ خواص بي بصيرت براي مردم شناخته شدند. همچنين پايه هاي نظام اسلامي مستحكم تر شد و نسل جوان به نقشه هاي دشمن و نيز نقش بي بديل ولايت و رهبري در جامعه آگاه تر شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان، در اين جلسه كه با حضور جمعي از صاحب نظران و تحليل گران تشكيل شده بود، حاضران بر روشنگري در خصوص «تقابل جريان فتنه گر با حق رأي ملت»، «نقش مردم در پايداري نظام اسلامي در آينده»، «پيوستگي فتنه گران داخلي با دشمنان»، «توطئه دشمنان براي نفوذ به نظام اسلامي»، «اهميت پيوند امت با ولايت» و... تاكيد كردند.
سيام ** 9314**1336 تنظيم: داود توسلي**انتشار: مهرنوش خانزائي
۰ نفر