۸ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۲۱
کد خبر: 82364789
T T
۰ نفر

«در آينه» كيومرث پوراحمد خواندني شد

۸ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۲۱
کد خبر: 82364789
«در آينه» كيومرث پوراحمد خواندني شد

تهران - ايرنا - كتاب 'در آينه' داستان كوتاهي است به قلم كيومرث‌ پوراحمد كه در قالب داستان‌هاي اجتماعي براي نوجوانان منتشر شده است.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگي ايرنا از اداره ‌كل روابط عمومي و امور بين‌الملل كانون پرورش فكري، نخستين بار اين اثر را كانون در سال 1360 وارد بازار كتاب كرد و امسال همزمان با انتشار ديگر آثار فاخر اين انتشارات به ويرايش و انتشار مجدد رسانده است.
اين كتاب داستان زندگي پسري به اسم مسعود است كه به دليل داشتن لكنت زبان دچار چالش با اطرافيان است. نثر روان و خواندني و بيان تصويري اين هنرمند از يك روايت واقعي از دنياي نوجوانان سبب شده است تا اين اثر ملموس و خواندني باشد.
در بخشي از اين كتاب مي‌خوانيم: 'كلاس دور سرش چرخيد. كلاس كه نمي‌چرخيد واقعا. اين سرش بود كه گيج مي‌خورد. نتوانسته بود حرفش را بزند. سال‌ها بود كه نمي‌توانست. كلاس اول راهنمايي بود و نمي‌توانست. بعد مي‌رفت كلاس دوم، بعد سوم و بعد هم... ديپلم مي‌گرفت؛ ريش و سبيلش در مي‌آمد؛ مرد مي‌شد و باز هم نمي‌توانست. مرد گنده‌اي كه نمي‌توانست حرف بزند.'
كتاب در آينه در 20 صفحه و با قيمت 15 هزار ريال براي گروه سني «ج و د» (10 تا 14 سال) روانه بازار نشر شده است.

** نمايشگاهي از داستان‌هاي تخيلي خارجي با عنوان 'هويج‌هاي ناقلا'
نمايشگاه ماهانه كتاب‌خانه مرجع كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به كتاب‌هاي برنده با موضوع داستان‌هاي تخيلي خارجي با عنوان 'هويج‌هاي ناقلا' اختصاص يافته است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل كانون، اين كتاب‌خانه از اول دي ماه جاري و در ادامه نمايشگاه ماه آذر خود، 55 عنوان كتاب غيرفارسي را با موضوع فانتزي و تخيلي در معرض ديد علاقه‌مندان قرار داده است.
عنوان ماه گذشته اين نمايشگاه «زرافه من آبي است» و كتاب‌هاي ارايه شده در آن داستان‌هاي تخيلي ايراني بود.
كتاب‌خانه مرجع كانون يك كتاب‌خانه تخصصي است كه هر ماه نمايشگاهي با موضوع خاص و مهم ادبيات كودك و نوجوان برپا مي‌كند و منتخبي از اين كتاب‌ها را از منابع داخل كتاب‌خانه به نمايش مي‌گذارد.
نمايشگاه كتاب‌هاي برنده با موضوع داستان‌هاي تخيلي و با عنوان 'هويج‌هاي ناقلا'، از اول دي 1395 در كتاب‌خانه مرجع كانون واقع در خيابان خالد اسلامبولي تهران برپا شده و تا پايان دي 1395 همه روزه به جز روزهاي تعطيل از ساعت 8 تا 16 پذيراي بازديدكنندگان است.
فراهنگ**1883**1027**دريافت كننده: مريم جلوداران**انتشار دهنده: محمدجواد دهقاني
۰ نفر