۷ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۴۷
کد خبر: 82363634
T T
۰ نفر
اسناد دفتر معاون اول رییس جمهوری به كتابخانه ملی منتقل می شود

تهران- ایرنا- سازمان اسناد و كتابخانه ملی و دفتر معاون اول رئیس جمهور، تفاهم‌ نامه مشترك امضا كردند.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران، این تفاهم‌نامه به منظور توسعه فعالیت‌ها و همكاری‌های علمی و استفاده از ظرفیت‌های مشترك به امضا رسید.
آماده سازی و انتقال اسناد دفتر معاون اول ریاست جمهوری و اسناد شخصی اسحاق جهانگیری در چارچوب اهداف و وظایف سازمان اسناد و كتابخانه ملی، موضوع این تفاهم‌نامه است.
از بندهای این تفاهم نامه آماده سازی و انتقال فایل و متن كاغذی پیاده سازی شده سخنرانی ها، اخبار، عكس‌ها و فیلم‌های معاون اول رئیس جمهور تا پایان دوره مسئولیت او به سازمان، تنظیم، آماده سازی و انتقال مجموعه اسناد و مدارك مربوط به مذاكرات دولت به سازمان است.
این تفاهم‌نامه در چهار ماده، هفت بند و یك تبصره تنظیم و بین طرفین به امضا رسید و به مدت دو سال معتبر است و در صورت عدم مخالفت طرفین، به صورت خودكار تنظیم می‌شود.

** آغاز سومین دوره فراخوان اهدا كتاب
به گزارش ایرنا از كتابخانه ملی، سومین دوره فراخوان اهدای كتاب از سوی اداره كل فراهم‌آوری، منابع كتابی و پیایندهای سازمان اسناد و كتابخانه ملی منتشر شد.
این طرح، در راستای گسترش تعامل فرهنگی سازمان با مراكز داخلی و خارجی و كمك به تامین نیازهای فرهنگی كتابخانه‌های داخل كشور، انجام می‌شود.
بر این اساس، منابع موجود بر اساس اولویت به مراكز آموزشی، مراكز فرهنگی مذهبی، كتابخانه‌های مناطق محروم و كمتر توسعه یافته، موسسات و مراكز دولتی، عمومی غیر دولتی و واحدهای نظامی و انتظامی و موسسات خیریه و عام المنفعه، اهدا می‌شود.
این فراخوان از تاریخ 18 دی‌ماه آغاز و در تاریخ دوم بهمن به پایان می‌رسد.
از تاریخ 18 تا 29 دی ماه مراكز استانی و شهرستان‌ها و از 2 تا 10 بهمن مراكز تهران پذیرش می‌شوند.

**اختتامیه دومین سالانه هنر طراحی كتاب ایران
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از خانه كتاب، آیین اختتامیه «نشان شیرازه؛ دومین سالانه هنر طراحی كتاب ایران» جمعه( دهم دی ماه) در خانه هنرمندان برگزار می شود.
دومین سالانه هنر طراحی كتاب ایران با هدف تاكید بر اهمیت طراحی یكپارچه و متفكرانه «پیكره كتاب» به عنوان موضوعی مهم در طراحی گرافیك و صنعت نشر و تشویق هنرمندان، ناشران و دست اندركاران صنعت نشر به ارتقای جایگاه «كتاب آرایی» برگزار می شود.
«نشان شیرازه» جایزه‌ ای است كه هر سال، به «شكل» (فیزیك) كتاب های منتشر شده و پدیدآورندگان هنری آن (تیم هنری)، بر مبنای ارزش ‌های توأم «زیبایی» و «عملكرد»، اهدا می‌شود.
از آنجا كه طراحی یكپارچه كتاب، بارز شدن نقش مدیر هنری و حسن هم جواری عوامل هنری كتاب در سال‌های اخیر در مسیر نزدیك شدن به جایگاه اصلی و مهم خود است، نشان شیرازه می تواند هر سال و با توجه به واقعیت های كتاب آرایی (Book Desgin) و فضای مسلط دوره برگزاری، فهرست جوایز خود را با جریان حرف‌های و زیرشاخه های فعال آن، تنظیم كند.
آیین اختتامیه « نشان شیرازه؛ دومین سالانه هنر طراحی كتاب ایران » ساعت 15 تا 17 در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
فراهنگ**1880دریافت كننده: پروین اروجی
۰ نفر