۵ دی ۱۳۹۵، ۱۸:۲۵
کد خبر: 82360909
T T
۰ نفر
ميزان آمادگي عمومي در برابر زلزله بايد به سطح مطلوب برسد

زنجان - ايرنا - مديركل امور آموزش هاي تخصصي و ضمن خدمت جمعيت هلال احمر كشور گفت: هرچند در برابر زلزله از آمادگي برخوردار هستيم اما آمادگي عمومي با توجه به شاخص هاي تعيين شده در حد مطلوب و مناسب نيست.

دكتر مهراب شريفي سده روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه در جهان بحث آمادگي عمومي داراي شاخصه هايي خاص و ويژه اي است، افزود: قبل از وقع زلزله بايد مسيرهاي تخليه و محل هاي پناه گيري مشخص شده و كيف هاي امداد و نجات خانواده در دسترس باشد تا ميزان آسيب ها به حداقل برسد.
وي با بيان اينكه افراد بايد مخاطرات را به شكل مناسب و بهتر بشناسند، اظهار كرد: بايد در برابر بلاياي طبيعي، آمادگي بيشتري يافت و در واقع افراد را با نشان دادن عكس العمل سريع در مقابل شرايط پيش آمده در اثر حوادث، هرچه سريع تر به مرحله عادي زندگي‌ بازگرداند.
شريفي سده با تاكيد بر اينكه مشاركت مردم در طرح ها مي تواند سطح آمادگي را ارتقا دهد، افزود: طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) از سوي جمعيت هلال احمر در كاهش سطح آسيب ها بسيار خوب و نقش آفرين است و امدادگران در راستاي اجراي اين طرح به منازل مراجعه مي كنند و آموزش هاي لازم را ارايه مي دهند.
وي اقدامات لازم و مناسب را در كاهش اثرات زلزله موثر خواند و اظهار كرد: رعايت اصول ايمني در طراحي ساختمان ها، محكم و مقاوم سازي سازه ها و ثابت كردن تابلوها، كمدها، لوسترها، قفسه هاي كتاب و ساعت هاي بزرگ ايستاده، مي تواند در كاهش خطرات ناشي از زلزله بسيار موثر واقع شود.
مديركل امور آموزش هاي تخصصي و ضمن خدمت جمعيت هلال احمر كشور به برگزاري نشست تخصصي ايمني در عمليات امداد و نجات مديران دستگاه هاي اجرايي استان زنجان اشاره كرد و گفت: اين نشست يك روزه، امروز /يكشنبه/ در با حضور قريب به 80 نفر در سالن كنفرانس مركز علمي كاربردي جمعيت هلال احمر زنجان برگزار شد.
597/3001
خبرنگار: پرويز غفاري ** انتشار دهنده: رويا رفيعي
۰ نفر