۴ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۳۸
کد خبر: 82358654
T T
۰ نفر
سیل پیامهای تسلیت به مناسبت درگذشت یك فعال حوزه كتاب

تهران-ایرنا- شماری از مسئولان فرهنگی و چهره های سیاسی كشور در پی درگذشت «علی عاشوری» از «همكاران پرتلاش و باسابقه حوزه كتاب» و مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران، پیامهای تسلیتی صادر كرده اند.

به گزارش ایرنا، «سیدرضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سیدعباس صالحی» معاون فرهنگی وی، «احمد حكیمی پور» دبیركل حزب اراده ملت ایران و «محمدجواد حق شناس» از روزنامه نگاران پیشكسوت كشور از جمله كسانی هستند كه در این زمینه پیام تسلیت منتشر كرده اند.
در پیام دكتر صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: درگذشت نابهنگام همكار تلاشگر و خدوم را به خانواده محترم وی، همه همكاران و فعالان حوزه نشر و آنان كه دل در گرو فرهنگ این مرز و بوم دارند تسلیت می گویم. آن زنده ‌یاد از خدمتگزاران دیرینه كتاب و كتابخوانی بود و نام و یادش همواره بر صحیفه دل خدمتگزاران فرهنگ این مرز و بوم جاودان خواهد ماند.
سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پیامش گفته است: خبر درگذشت مرحوم آقای علی عاشوری كه از همكاران پرتلاش و با سابقه حوزه كتاب بودند موجب تاثر شد. یكی از مهمترین عوامل موفقیت در عرصه فرهنگ، توجه به تعامل، همكاری و ارتباط دغدغه مند میان فعالان این عرصه است كه مرحوم عاشوری از جمله افرادی بودند كه به این موضوع توجه داشتند و به همین سبب سالها حضور آن مرحوم در عرصه نشر و كتاب خاطره نیك از وی به یادگار گذاشته است.
وی افزوده است: درگذشت عاشوری را كه از ایثارگران هشت دفاع مقدس و سپس عرصه فرهنگ بودند، به فعالان نشر و كتاب، یه ویژه خانواده محترم این مرحوم و همكاران موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران تسلیت می گویم و از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر مسئلت می كنم.

** محمدجواد حق شناس روزنامه نگار و استاد دانشگاه نیز در پیامی درگذشت علی عاشوری را تسلیت گفت.
وی در پیام خود درگذشت این فرهیخته را به همه دوستان و خانواده دردمند تسلیت و گفت: از خداوند براي وی آمرزش و براي بازماندگان به ویژه همسر و فرزندان گرامي، تندرستي و شكیبایي آرزومندم.

** احمد حكیمی پور دبیر كل حزب اراده ملت ایران هم در پیامی درگذشت علی عاشوری را تسلیت گفت.
در پیام حكیمی پور آمده است: عاشوري كم حرف و مهربان یكي از اعضاي موسس حزب اراده ملت ایران بود. نهالي كه بذر آن حدود 25 سال پیش در دانشكده حقوق و علوم سیاسي دانشگاه تهران كاشته شد.

علی عاشوری مدیر روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، با بیش از دو دهه حضور در مدیریت فرهنگی و دولتی در عرصه كتاب و فرهنگ، روز گذشته دار فانی را وداع گفت.
پیكر زنده‌یاد علی عاشوری مدیر روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران صبح روز گذشته در بهشت زهرا آرام گرفت و مراسم بزرگداشت او نیز فردا یكشنبه از ساعت 14 و 30 تا 16 در مسجد قدس واقع در خیابان پیروزی برگزار می شود.
فراهنگ**9022**1027**خبرنگار: رقیه نوری**انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی