۴ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۲۶
کد خبر: 82358500
T T
۰ نفر
دبيرخانه موضوع مقررات ملي ساختمان تاكنون در 6 استان تشكيل شده است

تهران - ايرنا - معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي با اشاره به اهداف راه‌اندازي دبيرخانه‌هاي موضوع مقررات ملي ساختمان در تمام استان هاي كشور، گفت: تاكنون 6 دبيرخانه در استان ها تشكل شده است.

به گزارش روز شنبه ايرنا از پايگاه خبري وزارت راه شهرسازي، حامد مظاهريان افزود: جمع‌آوري قوانين، مقررات، آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، جمع‌آوري كليه تجربيات داخلي و بين‌المللي در قالب كتاب، مقاله، فيلم و پايان‌نامه، برگزاري جلسات تخصصي مستمر با متخصصان، دانشگاهيان و دست‌اندركاران، چاپ و انتشار آخرين پيشرفت‌هاي تخصصي در داخل و در سطوح بين‌المللي بخشي از اهدافي است كه در سطح كلان از طريق اين دبيرحانه ها به دنبال آن هستيم.
مظاهريان، پيگيري اخبار تشكيل همايش‌هاي ‌تخصصي داخلي، بين‌المللي و اطلاع‌ رساني مناسب و برنامه‌ ريزي براي حضور كارشناسي در اين رويداد تخصصي را با هماهنگي حوزه‌هاي ستادي و همچنين برگزاري همايش تخصصي منظم به صورت دوره‌اي در سطح كشور از ديگر اهداف كلان راه‌اندازي دبيرخانه‌هاي موضوعي دائمي مقررات ملي ساختمان در استان‌ها، عنوان كرد.
معاون وزير راه و شهرسازي تاكيد كرد: دبيرخانه‌هاي دائمي موضوعي با هماهنگي كامل حوزه‌هاي ستادي تخصصي و با حداقل نيرو و رعايت كليه قوانين، مقررات و اصول صرفه‌جويي و استفاده حداكثري از ظرفيت سازمان نظام مهندسي ساختمان استان و ساير تشكل‌هاي حرفه‌اي و تخصصي فعاليت مي‌كنند.
به گفته اين مقام‌ مسوول، دبيرخانه‌ها در ابتدا به صورت آزمايشي به مدت 2 سال به استان‌ها واگذار شده است تا پس از بررسي عملكرد و فعاليت نسبت به دائمي ‌بودن آنها تصميم‌ گيري شود.
مظاهريان افزود: بر اساس اعلام دفتر مقررات ‌ملي ساختمان، دبيرخانه ايمني، بهداشت و محيط‌زيست (HSE) در مازندران، مصالح ساختمان در يزد، صرفه‌جويي در مصرف انرژي در اصفهان، صنعتي ‌سازي و فناوري‌هاي‌نوين ساختماني در خراسان‌ جنوبي، بتن در بندرعباس و نگهداري ساختمان در شيراز به مدت دو سال داير شده است كه پس از بررسي عملكرد و فعاليت، نسبت به دائمي‌ كردن آنها تصميم‌گيري ‌شود.
وي همچنين به اهميت كنفرانس ملي ايمني، بهداشت و محيط زيست (HSE) كه 5 و 6 دي‌ ماه امسال در مازندران برگزار مي شود، اشاره كرد و گفت: همايش ملي ايمني، بهداشت و محيط زيست در صنعت ساختمان در استمرار روند برگزاري همايش‌هاي سالانه مقررات ‌ملي ساختمان و در راستاي ترويج مقررات، توسعه و اعتلاي مهندسي و گسترش اين مهم در سطح آحاد جامعه با هدف تمركز زدايي و اعطاي دبيرخانه هاي دائمي مباحث مرتبط با مقررات ملي ساختمان به استان ها انجام شده است.
به گزارش ايرنا، محورهاي اين كنفرانس شامل بهداشت، ايمني، محيط‌زيست، قوانين و مقررات، ارزيابي اقتصادي- اجتماعي، مديريت و تحليل ريسك، ارتقاي آگاهي‌ عمومي، مصالح و فناوري‌هاي‌نوين، اقليم و ساختگاه و همچنين پدافند غيرعامل اعلام شده است.
اقتصام**1108**1561**خبرنگار: ايرج منصوري**انتشاردهنده: مژگان توانا
۰ نفر