۴ دی ۱۳۹۵، ۸:۴۶
کد خبر: 82358180
T T
۰ نفر
آرمان: افزايش ورود گردشگران اروپايي به ايران

تهران- ايرنا- «افزايش ورود گردشگران اروپايي به ايران»، «ساكنان اتاق فكر ‌عليه دولت دروغ نگويند»، «وقوع بيماري ‌هاي نوظهور در ايران»، «كشتي اصولگرايان به گل نشسته است» و «اراده‌ اي كه‌ هاشمي را رد كرد دنبال حذف روحاني است» از مهم ترين موضوع هاي اختصاصي روزنامه آرمان در شماره شنبه چهارم دي است.

** افزايش ورود گردشگران اروپايي به ايران
نگين باقري در اين گزارش مي نويسد: مدت‌هاست كه كارشناسان حوزه گردشگري از مسائل مهمي درباره عدم جذب توريست‌ها به ايران سخن به ميان آورده و همواره افزايش آمار گردشگران را موفقيت سازمان گردشگري تلقي مي‌كنند.در اين مدت سيل انواع انتقادات و پيشنهادات به اين سازمان روانه بوده كه يكي از آنها نبود آمار دقيق از تعداد گردشگران خارجي است. گرچه از ابتداي دولت يازدهم تاكنون كمتر از يك ميليون نفر به آمار گردشگران ورودي به ايران افزوده شده است، اما اين رقم با توجه به برداشته شدن تحريم‌ها بايد ارتقا يابد، چرا كه باب دوستي كشورها با ايران گشوده شده و ضروري است كه با استفاده از اين فرصت شرايط سفر مناسب براي گردشگران خارجي مهيا شود. «بعد از برجام و برطرف شدن تحريم‌ها تنوع بسيار زيادي در عرصه‌هاي مختلف گردشگري به وجود آمده است. از جمله گردشگري سلامت در بسياري از استان‌ها به‌ ويژه استان‌هاي مرزي ايران گسترش پيدا كرده است.» اين اظهارنظر روز گذشته توسط زهرا احمدي پور معاون رئيس‌ جمهور انجام شد.

** ساكنان اتاق فكر ‌عليه دولت دروغ نگويند
آيت ‌الله محسن غرويان استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به اين پرسش كه آيا جناح‌ها مي‌توانند به دروغ دستاورد جناح يا دولت ديگر را تيره نشان دهند، در گفت و گو با آرمان گفت: شيخ انصاري در كتاب مكاسب محرمه، يكي از گناهان كبيره را كذب و دروغ مي‌داند و رواياتي را در مذمت كذب و دروغ آورده است كه اين موارد براي طلاب حوزه علميه تدريس مي‌شود. بنابراين اگراعضاي اتاق فكرعليه دولت دولت براي رسيدن به مقصود خود دروغ بگويند، مرتكب گناه كبيره شده اند وعندا... مجازات مي‌شوند. در نتيجه از نظر فقهي بايد به اين نكته توجه شود كه تهمت، دروغ و حسد از گناهان كبيره است و اگر اتاق‌هاي فكر از اين راه وارد شوند بايد درنزد خداوند پاسخگو باشند.

** وقوع بيماري‌ هاي نوظهور در ايران
محمد حسين قرباني عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌ وگو با آرمان مي گويد: در شرايط كنوني به دليل صنعتي شدن زندگي انسان‌ها و عدم رعايت اصول زيست محيطي، آلودگي آب‌هاي زيرزميني و ورود ذرات معلق در هوا، عدم استفاده از سوخت‌هاي استاندارد و به كارگيري خودروهاي غير استاندارد در ايران و وجود محصولات تراريخته، تهديد‌هايي براي نسل‌هاي آينده وجود دارد. در واقع، زندگي ماشيني عدم تحرك و عدم توجه به ورزش به شكل روزانه مولفه‌هايي است كه باعث بروز مشكلات فراوان براي سلامت شهروندان مي‌شود. در اين دوره زماني شاهد بروز بيماري‌هاي نوظهور، جهش ژنتيك و انواع سرطان‌ها هستيم. در اين شرايط با استفاده از رژيم غذايي مناسب، ورزش، توجه به پيشگيري و... مي‌توان از بروز بسياري از بيماري‌ها جلوگيري كرد.

** كشتي اصولگرايان به گل نشسته است
روزنامه آرمان با انتشار گفت و گويي با صادق زيباكلام استاد دانشگاه و فعال سياسي اصلاح‌طلب به نقل از وي آورد: همين كه اصولگرايان از يك سو صحبت از آقاي قاليباف مي‌كنند و از سوي ديگر و در فرداي آن روز، صحبت از آقاي سعيد جليلي براي كانديداتوري در انتخابات مي‌كنند و پس فردايش صحبت از آقاي باهنر مي‌شود و در روزهاي بعدي نوبت مطرح كردن آقايان ضرغامي و فتاح مي‌شود، گوياي حال آنهاست. در اين چرخه بار ديگر نوبت به ديگران مي‌رسد و صحبت از سردار قاسم سليماني و آقاي بذرپاش و آقاي باهنر در انتخابات مي‌كنند. همه اين موارد نشان مي‌دهد كه كشتي اصولگرايان بعد از آقاي احمدي نژاد به گل نشسته است و آنها نمي‌توانند روي يك نامزد به توافق برسند و به همين دليل است كه صحبت از نامزدهاي متعدد مي‌شود.

** اراده‌ اي كه‌ هاشمي را رد كرد دنبال حذف روحاني است
محمد عطريانفر عضو ارشد حزب كارگزاران سازندگي، معاون سياسي اسبق وزير كشور و نخستين رييس شوراي شهر تهران در گفت وگو با آرمان مي گويد: ه‌نظرمي‌رسد اراده‌اي كه آقاي‌هاشمي را در انتخابات رياست‌جمهوري سال92 از انتخابات باز داشت، به دنبال حذف آقاي روحاني از صحنه مديريت سياسي كشور و يك‌دوره‌اي كردن دولت ايشان است. در ماجراي حذف آيت‌ا...‌هاشمي درانتخابات آنها عنوان مي‌كردند به مصلحت ملي نيست كه ايشان در انتخابات حضور داشته باشد. در حالي كه آيت‌ا...‌هاشمي به دستور و حكم رهبر معظم انقلاب سال‌هاست رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام است و بيشتر از همه به مصلحت نظام و انقلاب، آگاهي و اهتمام دارد. در شرايط كنوني اين اراده به دنبال اين است كه به هر شكل ممكن آقاي روحاني را از حضور در انتخابات باز دارد.

* گروه اطلاع رساني
خبرنگار: سيده مريم سيدان** انتشاردهنده: فاطمه قناد قرصي
پژوهشم**9368**2002
۰ نفر