۲ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۲۱
کد خبر: 82356700
T T
۰ نفر
وزیر ارتباطات: كاهش تهدیدهای فضای مجازی مصداق جهاد اسلامی است

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز جبهه تازه ای به نام فضای مجازی گشوده شده كه كاهش تهدیدها و فرهنگسازی برای سالم كردن آن، مصداق جهاد اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مطلب را محمود واعظی روز پنجشنبه در نخستین كنگره شهدای فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) كه با حضور سردار سرلشكر پاسدار محمد باقری رییس ستاد كل نیروهای مسلح در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، عنوان كرد.
وی افزود: فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید كه باید از فرصت های آن بیشترین استفاده را كرد و با فضای مجازی تفكرات شیعی و اسلامی را به همه دنیا رساند.
واعظی ادامه داد: از سوی دیگر در این فضا تهدیدهایی برای اعتقادات و جوانان ما وجود دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دوره كنونی فضای مجازی به اندازه محیط حقیقی گسترده شده و همه باید با روحیه جهادی به سالم سازی آن اقدام كنند.
وی افزود: اكنون در منطقه پیرامونی ایران، بحران های مختلفی دیده می شود. اندیشه و تفكر تكفیری و افراطی اطراف ما وجود دارد و تلاش زیادی از سوی رژیم وهابی سعودی می شود كه اندیشه جوانان كشور را با برنامه های مختلف نشانه بروند.
این مسوول ادامه داد: از سوی دیگر، با افرادی در گروه داعش روبروییم كه به نام اسلام، علیه اسلام می جنگند.
واعظی اضافه كرد: امروز اقتدار نظام ما بیش از گذشته است؛ به گونه ای كه هنگام بروز هر مساله منطقه ای، همه منتظر موضع ایران هستند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای اینكه نقش سازنده خود را در داخل كشور،‌ منطقه و جهان ایفا كنیم باید پشت سر امام خود بایستیم و همبستگی و انسجام كشور را حفظ كنیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، رونمایی از تمبر نخستین كنگره شهدای فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) و سه كتاب از دیگر برنامه های این آیین بود.
واعظی در حاشیه برگزاری نخستین كنگره شهدای فاوا از نمایشگاه دستاوردهای دفاعی نیروهای مسلح در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات بازدید كرد.
این نمایشگاه از بیست و نهم آذرماه در فرهنگسرای بهمن برپا شده و تا جمعه (سوم دی ماه) پذیرای علاقه مندان است.
اقتصام**1961**1540** خبرنگار: مریم مسعود ** انتشار دهنده: امید غیاثوند
۰ نفر