۲ دی ۱۳۹۵، ۱:۱۴
کد خبر: 82356206
T T
۰ نفر
روسيه پروازهاي مسافربري با تاجيكستان را متوقف كرد

مسكو - ايرنا - در پي هشدار مسكو به دوشنبه، وزارت حمل و نقل روسيه پروازهاي مسافربري بين اين كشور و تاجيكستان را متوقف كرد.

به گزارش ايرنا، وزارت حمل و نقل روسيه در بيانيه اي اعلام كرد: پروازهاي مسافربري بين روسيه و تاجيكستان از روز شنبه متوقف مي شود.
در بيانيه وزارت حمل و نقل روسيه، علت تصميم توقف پروازهاي مسافربري ميان اين كشور و تاجيكستان را خودداري دوشنبه از پذيرفتن پروازهاي شركت روسي «يامال» اعلام كرده است كه از مبدأ فرودگاه ژوكوفسكي در حومه مسكو به مقصد تاجيكستان بايد انجام گيرد.
در اين بيانيه اعلام شده است: مسافران پرواز به تاجيكستان دو روز در فرودگاه ژوكوفسكي در حومه مسكو در انتظار ماندند. اين در حالي است كه مسكو و دوشنبه در ماه نوامبر براي آغاز پروازها به تاجيكستان از اين فرودگاه توافق كرده بودند.
پيش از اين نيز در زمينه پروازهاي مسافربري ميان روسيه و تاجيكستان از فرودگاه جديد ژوكوفسكي در حومه مسكو ميان مقامات حمل و نقل هوايي دو كشور اختلافاتي بروز كرده بود كه با تهديد مسكو به قطع ارتباط هوايي حل و فصل شد.
به نظر مي رسد علت عمده اختلاف روسيه و تاجيكستان بر سر هواپيماهاي مسافربري اين مساله است كه بيشتر پروازها در مسير اين دو كشور در اختيار مسكو قرار دارد.
شبد*اروپام*391* 9122* انتشار دهنده: مهدي نعمتي

سرخط اخبار جهان