۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۵
کد خبر: 82354094
T T
۰ نفر

هفته‌‌ دوستي كودكان ايران و روسيه ادامه دارد

۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۵
کد خبر: 82354094
هفته‌‌ دوستي كودكان ايران و روسيه ادامه دارد

تهران - ايرنا - هفته دوستي كودكان ايران و روسيه با مشاركت كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در استان ولگوگراد روسيه كه از 29 آذر آغاز شده تا چهارم دي ماه ادامه دارد.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگي ايرنا از اداره‌ كل روابط عمومي و امور بين‌الملل كانون پرورش فكري، در اين برنامه كه به دو صورت نمايشگاه و كارگاه هاي فرهنگي، هنري و ادبي اجرا مي‌شود، مربيان كانون منتخبي از نقاشي‌هاي برگزيده كودكان، تصويرگري تعدادي از كتاب‌هاي انتشارات كانون، برخي از آثار مكتوب، فيلم و توليدات الكترونيك فارسي، انگليسي و چند زبانه و سرگرمي هاي سازنده كانون را به مخاطبان ارايه مي‌كنند.
همچنين در بخش كارگاهي، عروسك‌سازي با چوب و پارچه سنتي، ماسك‌سازي با استفاده از دورريختني‌ها، ساخت عروسك‌هاي بادكنكي و نقاشي با موضوع صلح و دوستي با تكنيك‌هاي كلاژ و خلاق براي بازديدكنندگان مهيا شده است.
اجراي نمايش سايه‌اي با الهام از كتاب 'يخي كه عاشق خورشيد شد' نيز با استفاده از جعبه نمايش منبت كاري و عروسك‌هاي ويژه از ديگر برنامه‌هاي گروه اعزامي كانون به روسيه است.
اين فعاليت فرهنگي كه بنا به درخواست مسوولان استان 'ولگوگراد' كشور روسيه اجرايي شده است به همت اداره كل امور فرهنگي ايرانيان خارج از كشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و با مشاركت رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در مسكو انجام مي‌شود.
فراهنگ ** 1883 **1823 دريافت كننده: مريم جلوداران ** انتشار دهنده: طاهره نبي اللهي
۰ نفر