۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۸
کد خبر: 82353751
T T
۰ نفر
نمایه سازی مقاله های بین المللی دانشگاه اصفهان 16 درصد افزایش یافت

اصفهان- ایرنا- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان گفت: تعداد مقاله های بین المللی نمایه شده از این دانشگاه در نظام نمایه سازی آی اس آی (ISI) حدود 16 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز سه شنبه به نقل از امیر رحیمی افزود: شمار مقاله های بین المللی نمایه شده این دانشگاه در وب سایت های ISI در سال ۲۰۱۵، حدود ۷۰۰ مقاله بود كه رشد ۱۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۴ داشته است.
آی اس آی یا 'موسسه اطلاعات علمی' (Information Sciences Institute) ، مجموعه ای از معتبرترین نمایه نامه های بین المللی را در رشته های مختلف علمی منتشر می كند.
نمایه (Index)، فهرستی از موضوع‌ها و واژه‌های مهم، نام‌ها و دیگر مطالب كتاب، مقاله‌ها یا سایر منابع اطلاعاتی با ارجاع جای نما به منابع یا صفحه‌های آنهاست كه این مطالب در آنها واقع شده ‌است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان همچنین ازرشد ۱۵ تا ۳۰ درصدی مقاله های كیفی منتشر شده این دانشگاه در مجله های چارك اول و دوم ( معتبرترین مجله ها) در دو نظام نمایه سازی آی اس آی (ISI) و اسكوپوس (Scopus) در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ خبر داد و تنها راه بهبود رتبه بین المللی دانشگاه را توجه به این مقوله و سرمایه گذاری برای آن دانست.
رحیمی كاهش مقاله های منتشره دانشگاه در مجله های غیر معتبر در نظام نمایه سازی اسكوپوس (Scopus) در 2 سال اخیر را جزو افتخارهای معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه عنوان و بر ادامه این روند تاكید كرد.
وی با بیان اینكه رتبه دانشگاه اصفهان در نظام رتبه بندی سایمگو حدود 30 پله ارتقا یافت و به رتبه ۶۲۰ رسید، اظهار كرد: این دانشگاه در نظام رتبه بندی لایدن كه یكهزار دانشگاه اول در سال ۲۰۱۶ را معرفی كرده، رتبه 821 را كسب كرده كه نشان دهنده ظرفیت دانشگاه در انجام تحقیقات كیفی است.
وی همچنین سیاست دانشگاه اصفهان را تاكید بر كیفیت گرایی و ماموریت گرایی پژوهش خواند و كسب رتبه سوم كمیت تولید علم در كشور در حوزه علوم انسانی و رتبه پنجم در تعداد استنادها كه معیاری از كیفیت است از جمله افتخارهای این دانشگاه است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان با اشاره به رشد ۲۵ درصدی حجم قراردادهای طرح های برون دانشگاهی در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ گفت: اكنون ۳۲۱ طرح پژوهشی در این دانشگاه در حال اجراست كه 63 مورد از آنها دارای ارقام ریالی قابل توجه بالای ۵۰ میلیون تومان است.
دانشگاه اصفهان با 70 سال قدمت به عنوان یكی از دانشگاه های جامع و برتر كشور دارای حدود 15 هزار دانشجو و 660 نفر عضو هیات علمی است.
د/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار: مسعود عمادی
۰ نفر