۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۳۳
کد خبر: 82353076
T T
۰ نفر
آيت الله مصباح يزدي: اهميت اسلام، انقلاب و نهضت امام راحل را فراموش نكنيم

قم - ايرنا - رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: مبادا اهميت اسلام، انقلاب اسلامي، نهضت امام راحل و آن لياقتي كه خداوند متعال براي زنده كردن نام دين در جهان و زمينه سازي براي ظهور را به ما داده بر اثر غفلت ها، فراموش كنيم و يكباره متوجه شويم كه همه چيز مانند دوران اول پهلوي شده است.

به گزارش ايرنا، آيت الله محمد تقي مصباح يزدي دوشنبه شب در ديدار جمعي از فرماندهان عالي ناجا از سراسر كشور، افزود: متاسفانه گاهي در برخي از نقاط كشور، ارزش هاي انقلابي كمرنگ مي شود، وقتي رفتارها را با رفتار مردم اول انقلاب مي سنجيم خيلي تفاوت دارد و روحيه ها نيز نسبت به گذشته، تفاوت كرده و سير نزولي دارد.
وي خاطرنشان كرد: اگر اين منحني به اين سير نزولي ادامه دهد، به صفر مي رسد و در صورت چنين اتفاقي، خداوند نعمت هاي خود را به كساني كه لياقت خود را از دست بدهند، نمي دهد و ما براي اينكه به اين خطر مبتلا نشويم نياز به يك شوك داريم و مراقب باشيم، خوابمان نبرد.
آيت الله مصباح يزدي تصريح كرد: خيلي از افراد قدر امام راحل و انقلاب را شناخته و جان خود را در جبهه ها تقديم كردند و 200 هزار تن از جوانان ما به شهادت رسيدند تا اين نظام برپا باشد، ولي آيا ما قدر اين نعمت را درست مي دانيم؟ شهدا براي قرآن و اسلام شهيد شدند ولي باز ما به غفلت افتاديم.
وي گفت: شمايي كه دستاوردهاي شهيدان را به باد داديد، شهدا جان خود را براي اسلام دادند ولي شما اين نظام اسلامي را با دنياي خود، زرق، برق، پول و هواپيماي دنيا، معامله كرديد، شناخت خود را نسبت به دين افزايش دهيم. بايد دين را بيشتر و بهتر ياد بگيريم.
وي ادامه داد: فراموش نكنيم اين نعمت ها چگونه به دست آمده و چرا ما شعار 'مرگ بر اين' و 'مرگ بر آن' داده و شهيد داديم، برخي ها زندان و شكنجه رفتند تا اين نظام برقرار شود، ولي متاسفانه آرام آرام ارزش ها كمرنگ مي شود و گاهي گناه، رشوه خواري، فساد و زير ميزي و غيره هست ولي احساس خطر نمي كنيم.
آيت الله مصباح يزدي گفت: در اول انقلاب وقتي مي خواستند به برخي نظامي ها درجه بدهند، آنها اين كار را براي خود كسر شان مي دانستند، مبادا خداي ناكرده امروز ما با هم رقابت كنيم و بخواهيم به ناحق ارتقا پيدا كنيم، اين بازي هاي زمان پهلوي بود.
وي ادامه داد: سنت هاي خداوند تغيير ناپذير است و اگر قدر نعمت هاي خدا را ندانيم ضمانتي براي بقا نخواهيم داشت و در آخرت نيز ما را با دشمنان خود محشور مي كند.
آيت الله مصباح يزدي خاطرنشان كرد: امام حسين(ع) خون خود را نثار كرد تا بندگان خداوند را از گمراهي نجات دهد و اگر امام را دوست داريم بايد خود را از جهالت نجات دهيم و دين را بهتر بشناسيم.
وي گفت: نعمت هاي خداوند براي انسان قابل شمارش نيست و اين نعمت هاي بي شمار الهي به 2 دسته كلي تقسيم مي شوند، يك دسته نعمت هايي كه اثر خود را به صورت طبيعي براي رشد انسان مي گذارد و نمونه آن تابش آفتاب، باران و اكسيژن در هوا است.
وي دسته دوم نعمت هاي خداوند را شامل نعمت هاي نياز شناخت و معرفت ذكر كرد و گفت: اگر اين نعمت هاي خداوند را نشناسيم خود ما متضرر و دچار بلا مي شويم، كساني كه انبياي الهي را نشناخته از نعمت وجودي آنها نمي توانند استفاده كنند و بر كفر آنها نيز افزوده مي شود.
وي ادامه داد: امروز مردم در دنيا نياز شديد به آموزه هاي اسلام دارند و خيلي از آنها اصل اسلام و پيامبر(ص) را نمي شناسند، برخي نام پيامبراعظم (ص) را شنيده ولي از محتواي پيام ايشان اطلاعي ندارند.
آيت الله مصباح يزدي خاطرنشان كرد: مردم در دنيا علاقه بسيار شديدي به اسلام دارند ولي مبلغ و معرفي نيست، به عنوان نمونه نقل كردند در يكي از كشورهاي خارجي، يك يهودي كلاس اسلام شناسي بازكرده و در ازاي دريافت پول، به مسيحيان، اسلام ياد مي دهد.
وي ادامه داد: وقتي انسان اين سخنان را مي شنود فكر مي كند بيشتر شبيه طنز است ولي واقعيت اينگونه است، در حالي كه خداوند به مسلمانان تكليف كرده، دين اسلام را به ديگران هم معرفي كنند تا بهره ببرند.
آيت الله مصباح يزدي تصريح كرد: اگر كسي در دورترين نقاط يك كشور خارجي، مدعي شود كه بيماري سرطان را معالجه مي كند، بنده گمان مي كنم صدها تن بار سفر مي بندند و براي كسب حقيقت، هزينه هاي سنگيني را بر خود تحميل مي كنند.
وي گفت: آيا چيزهايي كه پيامبر اكرم(ص) و ائمه اطهار(ع) براي ما به ارمغان آورده اند كمتر از داروي سرطان است؟ ما باورمان درست نيست، ما همت نمي كنيم كه درون قرآن كريم چه چيزي نوشته شده است، همت ما ضعيف و ايمان ما هم كمي كمرنگ است، آيا با گذاشتن قرآن در جيب خود، مشكلات حل مي شود؟ بايد قرآن را بخوانيم و تصميم گيري و مشكلات را حل كنيم.
وي گفت: اگر باور كنيم راه حل مشكلات كشور در اين كتاب آسماني است آيا همينگونه بايد رفتار كنيم؟ اگر پيامبر اسلام(ص) و قرآن كريم نبود هيچ كدام از ما راه صلاح و بهشت را پيدا نمي كرديم، متاسفانه آنگونه كه بايد از اين ميراث پيامبر اسلام(ص) استفاده نمي كنيم.
آيت الله مصباح يزدي گفت: بعد از قرن ها، بسياري از مسلمانان اطلاعات لازم را در مورد قرآن كريم ندارند، در دوران ستم شاهي كلاس قرآن وجود نداشت ولي با تحصن و اعتراض علما، كلاس هاي محدودي در برخي مدارس راه اندازي شده و بنده در شهر دارلعباده يزد و محل پرورش آيت الله حائري يزدي موسس حوزه علميه قم مدرسه مي رفتم، در ميان معلمان ما، يك تن توانايي روخواني قرآن پيدا نكرديم و ناچار، كلمات قرآن را از يك زرتشتي سوال مي كرديم.
وي گفت: مدت ها بر اين مردم مسلمان و عاشق اهل بيت(ع) گذشته ولي خدا بر اين مردم منت نهاده و امام راحل دستگاه 2500 ساله شاهنشاهي را سرنگون و يك حكومت اسلامي را برپا و نقشه هاي دشمنان را باطل كرد و بايد قدر اين انقلاب را بدانيم.
فرماندهان عالي ناجا از سراسر كشور براي گذراندن دوره بصيرت در شهر مقدس قم حضور پيدا كرده اند.
7401 /**شبس*1488 * خبرنگار: بهمن اطمينان ** انتشاردهنده: بهمن بامداد**
۰ نفر