۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۰۷
کد خبر: 82348424
T T
۰ نفر
امامان جمعه اهل سنت بوشهر بر ضرورت وحدت مسلمانان تاكيد كردند

بوشهر- ايرنا- امامان جمعه اهل سنت استان بوشهر روز پنجشنبه در نشست هم انديشي امامان جمعه و فرهيختگان اهل سنت اين استان به مناسبت هفته وحدت بر ضرورت اتحاد مسلمانان تاكيد كردند.

به گزارش ايرنا،امام جمعه اهل سنت گناوه گفت: تلاش بيش از پيش دشمنان براي ضربه زدن به اسلام، وحدت مسلمانان را ضرورت بخشيده است.
شيخ محمد فاروقي افزود: دشمن از هر برنامه و طرحي براي نفوذ در جوامع اسلامي استفاده مي كند كه تنها راه مقابله با اين نفوذ اتحاد مسلمانان است.
وي با اشاره به اينكه حضرت محمد (ص) مايه وحدت بين مسلمانان است ادامه داد: هفته وحدت با درايت و براساس نياز جامعه مسلمانان شكل گرفته و بايد نهايت استفاده از اين هفته براي اتحاد و همدلي صورت گيرد.
فاروقي، اتحاد مسلمانان را عامل نااميدي دشمنان خواند و اضافه كرد: وحدت مسلمانان مانع از واردشدن هر نوع خدشه‌اي به نظام جمهوري اسلامي ايران شده است.
وي يادآور شد: اتحاد يكي از نعمت‌هاي بزرگ الهي است و پيشرفت و توسعه و حل بسياري از مشكلات جامعه در اين اتحاد صورت مي گيرد.
امام جمعه اهل سنت عسلويه نيز اتحاد مسلمانان را ضروري خواند و گفت: سني و شيعه بعنوان دو مذهب بزرگ بنا بر تاكيد رهبر معظم انقلاب بايد روز به روز اتحاد و انسجام خود را افزايش دهند.
شيخ ابراهيم محمدي افزود: اسلام دين كامل و با بصيرتي است كه مسلمانان بايد از اين فرصت براي تقويت همدلي و اتحاد خود نهايت استفاده را ببرند.
وي با بيان اينكه اختلافات عقيدتي نبايد مايه اختلاف و تفرقه ميان مسلمانان شود بيان كرد: مسلمانان داراي اشتراكات بسيار مهم در كتاب، قبله و پيامبر واحد هستند كه براي تقويت اتحاد و همدلي آنان بايد از اشتراك هاي ياد شده نهايت استفاده صورت گيرد.
امام جمعه اهل سنت عسلويه ادامه داد: شيعه و سني در استان بوشهر اتحادي چشمگير دارند كه اين اتحاد علاوه بر همزيستي مسالمت‌آميز، پيوند زناشويي نيز بين آنها ايجاد كرده است.
امام جمعه اهل سنت بوشهر گفت: اتحاد و همدلي مسلمانان فراتر از يك موضوع سياسي و استراتژيك و از آن بعنوان يك واجب ديني قلمداد مي شود.
شيخ اسماعيل بازدار هفته وحدت را فرصتي مهم براي تقويت اتحاد دانست و گفت: اين هفته براي نهادينه شدن فرهنگ اتحاد و همدلي مسلمانان و تجديد ميثاق دوباره با رهبر معظم انقلاب اسلامي و نظام اسلامي ايران يك فرصت ارزشمند است.
بازدار، با بيان اينكه هفته وحدت به ابتكار امام راحل ايجاد شد گفت: امام راحل همه مسلمانان را همواره به اتحاد و وحدت دعوت مي‌كردند كه در اين ارتباط ميلاد نبي مكرم اسلام(ص) را هفته اتحاد ميان مسلمانان نام‌گذاري كردند.
وي پيامبر گرامي اسلام(ص) را الگو و منادي وحدت دانست و بيان كرد: مسلمانان بايد بر اساس قرآن كريم و بزرگان ديني اتحاد و وحدت خود را بيش از پيش تقويت كنند.
بازدار ادامه داد: مسلمانان بايد براي حفظ وحدت و همدلي بيشتر براساس فرامين رهبر انقلاب عمل كنند.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهرياري** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
۰ نفر