۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۹
کد خبر: 82348188
T T
۰ نفر
ايران و بوسني بر توسعه روابط دانشگاهي و تبادل استاد و دانشجو تاكيد كردند

بلگراد-ايرنا- رئيس دانشگاه سارايوو و سفير جمهوري اسلامي ايران در بوسني و هرزگوين روابط دو كشور را در حوزه هاي مختلف خوب ارزيابي كرده و بر توسعه روابط دانشگاهي، تبادل اساتيد و دانشجو تاكيد كردند.

به گزارش ايرنا، «رعفت اشكريلي» رئيس دانشگاه سارايوو امروز (پنجشنبه) در نشستي با «محمود حيدري» ضمن ارائه توضيحاتي گفت: دانشگاه سارايوو شامل دانشكده ها و رشته هاي علمي متعددي از علوم انساني و اجتماعي، پزشكي و علوم پايه و فني مهندسي است و ما علاقه مند به همكاري به ويژه در طرح هاي پژوهشي با مراكز علمي ايران هستيم.
رئيس دانشگاه سارايوو در اين نشست با اشاره به ترجمه كتاب هاي علمي و فرهنگي فارسي به زبان بوسنيايي گفت: به دليل اهميت زبان فارسي در مباحث علمي، بسياري از دانشمندان و فرهيختگان بوسنيايي در طول تاريخ به زبان فارسي آشنايي و تسلط داشته اند.
محمود حيدري سفير جمهوري اسلامي ايران در سارايوو نيز در اين ديدار گفت: روابط فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و بوسني و هرزگوين از جايگاه خوب و قابل قبولي برخوردار است و اشتراكات زباني، هنري، باورها و خلقيات دو ملت و وجود واژگان زباني- ادبي و آداب و رسوم مشترك موجب قرابت مردم دو سرزمين شده است.
سفير كشورمان در بوسني با مروري بر تحولات رخ داده در چندماه گذشته و سفر رئيس شوراي رياست جمهوري بوسني و هرزگوين به ايران و همچنين شهردار سارايوو تلاش هاي صورت گرفته در بخش هاي مختلف را خوب و روابط دو طرف را رو به گسترش توصيف كرد و اظهار داشت: اميدواريم مناسبات دو كشور در زمينه هاي مختلف به ويژه در بخش علمي و حوزه هاي پژوهشي گسترش بيشتري يابد.
علي اصغر عامري رايزن فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران كه نيز طي سخناني در اين نشست با اشاره به زمينه هاي موجود در همكاري هاي علمي ميان دو كشور گفت: در زمينه همكاري هاي علمي و دانشگاهي پيشتر دانشگاه تهران، دانشگاه پيام نور و دانشگاه جامعه المصطفي با دانشگاه سارايوو يادداشت تفاهم همكاري امضا كرده اند.
در اين ديدار طرفين همچنين بر لزوم توسعه روابط دانشگاهي و تبادل اساتيد و دانشجويان تاكيد كردند.
اروپام**436**1275
انتشار دهنده: مجيد جعفري
۰ نفر