لاریجانی:روحیه مجاهدت دوران دفاع مقدس را باید امروز در اقتصاد نیزحفظ كرد

گرگان-ایرنا-رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه روحیه مجاهدت در دوران دفاع مقدس را امروز نیز باید حفظ كرد، گفت: باید این روحیه را در زمینه اقتصادی نیز تجربه كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، علی لاریجانی روز پنجشنبه و در اجلاسیه گرامی داشت 4 هزار شهید استان گلستان افزود: در برنامه پنج ساله ششم به دنبال اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی هستیم و باید وجه اقتصادی در روستاها را نیز تقویت كرد.
لاریجانی گفت: مساله شهید و مجاهدت در راه اسلام موضوعی پایه ای است و آنها در كشور آزادی و عزتمندی را به همراه می آورند.
وی با بیان اینكه پدیده مجاهدت در انقلاب رشد پیدا كرده است، افزود: فرزندان خانواده شهدا باعث عزت ایران شدند و این آرامش كنونی نتیجه مجاهدت آنها است‌.
رییس مجلس با بیان اینكه امروز در كشوری زندگی می كنیم كه تهدیدی ندارد، تصریح كرد: كشورهای دیگری كه دارای امكانات بیشتری هستند، ولی تهدیدات بیشتری هم دارند اما ایران از امنیت پایداری برخوردار است.
وی با تاكید بر اینكه امروز شرایط كشور نسبت به اول انقلاب تغییر كرده است، افزود: برخی كشورهای منطقه امروز با پر رویی علیه كشورمان صحبت می كنند، اما در زمان دفاع مقدس در كنار صدام بودند،اما حضور ملت در صحنه انقلاب صحنه سیاسی و دفاعی كشور را تغییر داد.
لاریجانی با بیان اینكه جنگ تحمیلی برای دنیا این پیام را داشت كه نباید با ملت ایران درگیر شد، گفت: من از مدافعین تقویت بنیه دفاعی كشور هستم ولی آنچه امروز عامل امنیت ایران است، تجربه موفق مجاهدت ملت ایران در دفاع مقدس است.
وی با اشاره به اینكه اعتلای امروز امنیت كشور به خاطر مجاهدت های دوران دفاع مقدس است، اظهار داشت:ایران در منطقه داغی حضور دارد كه ظرفیت توسعه و امنیت را دارد.
لاریجانی تصریح كرد: این سرمایه نتیجه نظامی تربیتی است كه پیامبر اسلام برای ما ایجاد كرده است و یكی از اركان این نظام تربیتی، وحدت است كه امروز بیش از گذشته به آن احتیاج داریم.
وی با تاكید بر اینكه خیانتی بزگتر از برهم زدن وحدت مسلمانان نیست، گفت: مسلمانان امروز از دانش عمیقی برخوردارند و مشكل آنها تفرقه است كه تروریست ها این نقطه را هدف قرار داده اند.
رییس مجلس اظهار داشت: توفیق مسلمانان در گرو طرد افراطی گری است و باید دانست كه افراطی گری چه بلایی سر كشور ما آورده است.
وی تصریح كرد: متاسفانه برخی از كشورهای اسلامی به همكاری با اسراییل روی آورده اند و ذلتی بالاتر از این نیست كه با اسراییل همكاری كند.
رییس قوه مقننه خاطر نشان كرد: جامعه اسلامی نباید از نظر اقتصادی زیر دست باشد بلكه باید اهل حرفه، برنامه ریزی و تدبیر باشد.
وی با بیان اینكه اگر می خواهیم موفق باشیم باید اقتصادی پویا داشته باشیم، افزود: اگر در كشور اقتصاد سالم نداشته باشیم به آرمان های حقیقی نمی رسیم.
لاریجانی با تاكید براینكه باید از فرصت امنیت در كشور برای باروری اقتصاد استفاده كرد، گفت:باید زمینه تسلط مردم بر حرفه های مختلف را فراهم كرد. در برنامه ششم اقتصادی به دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی هستیم و باید وجه اقتصاد روستایی را تقویت كنیم.
لاریجانی با بیان اینكه روحیه مجاهدت در كشور باید در زمینه های اقتصادی نیز فراهم شود، گفت:به دنبال خودكفایی در حوزه كشاورزی و اقتصاد روستایی هستیم.
در پایان این مراسم رییس مجلس از 117 جلد كتاب كه حاوی زندگی نامه 4 هزار شهید دفاع مقدس بود به همراه فرش دستباف یادواره این شهدا رونمایی كرد.
لاریجانی قرار است عصر امروز با علمای شیعه و سنی استان گلستان به مناسبت هفته وحدت دیدار كند.
فردا جمعه نیز لاریجانی در شورای اداری استان گلستان شركت خواهد كرد و سپس گرگان را به مقصد تهران ترك خواهد كرد.
سیام**9103*1446***خبرنگار:حمید شهریاری** انتشار
دهنده: حمیدی
۰ نفر