۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۸
کد خبر: 82347765
T T
۰ نفر
رمز بقاي جامعه اسلامي وجود شخصيت هاي ديندار و عالمان دردمند است

اصفهان - ايرنا - معاون اول رئيس جمهوري گفت: رمز بقاي جامعه اسلامي وجود شخصيت هاي ديندار و عالمان دردمندي است كه مورد وثوق مردم و آگاه در هر شهر و منطقه اي هستند.

به گزارش ايرنا، اسحاق جهانگيري روز پنجشنبه در پيامي به كنگره نكوداشت آيت الله مظاهري رئيس حوزه علميه اصفهان افزود: اين شخصيت هاي ديندار و دردمند موجب وصل و همبستگي آحاد و گروه هاي مختلف مردم شده اند؛ آيت الله مظاهري از شمار اين اركان و از جمله سرمايه هاي اين جامعه محسوب مي شود كه از ديرباز و پس از آن آثار اجتماعي صفاي دل و حسن خلق ايشان را ديده و بهره مند شده ايم.
جهانگيري افزود: جامعه امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند انديشه و رفتار عالمان و متفكراني است كه با منطق عقلاني و اخلاق رحماني همگان را به وفاق، محبت و همدلي فرا مي خوانند.
وي تاكيد كرد: اخلاق و انصاف، پايه ها و مباني استحكام جامعه اي است كه در هر لحظه در معرض تهديد، افراط و تفريط بيروني و دروني است.
معاون اول رئيس جمهوري با بيان اينكه به دليل الزامات كاري موفق و مفتخر به حضور در اين كنگره نشده است گفت: بسيار علاقه مند بودم كه از نزديك به اين معلم فرزانه و وارسته اخلاق و معنويت اداي احترام كنم.
وي در پايان افزود: براي اين عالم عاليقدر طول عمرخواستارم و توفيق عمل و بهره مندي از سجاياي اخلاقي براي جوانان و ارتقاي بينش، منش و معرفت را از خداوند منان خواستارم.
كنگره نكوداشت آيت الله حسين مظاهري روز پنجشنبه با پيام رئيس جمهوري در محل سالن اهل البيت اصفهان آغاز شد.
اين كنگره با هدف پرداختن به جايگاه علمي و اخلاقي اين مرجع تقليد و آشنايي هرچه بيشتر نسل جوان با آثار و پژوهش‌هاي عالمانه وي در حوزه اخلاق، انس با قرآن و توجه به مردم، تربيت و پرورش شاگردان فاضل و برجسته دانشمند برگزار شده است.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، استانداري اصفهان، دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان و دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با مشاركت سازمان ها و نهادهاي فرهنگي و هنري، متولي برگزاري اين كنگره هستند.
آيت الله حاج شيخ حسين مظاهري در سال 1312 هجري شمسي در 'تيران'، يكي از شهرستان هاي استان اصفهان و در خانواده اي مذهبي، روحاني و دوستدار خاندان پيامبر گرامي اسلام ( ص ) پا به عرصه وجود نهاد.
وي با پايان تحصيلات غير حوزوي، در سال 1326هجري شمسي، براي تحصيل علوم ديني وارد حوزه علميه اصفهان شد.
وي با ورود به حوزه علميه اصفهان دروس ادبيات را نزد حاج آقا جمال خوانساري و حاج آقا احمد مقدس فراگرفت و دروس سطح را نزد آيت الله خادمي، فياض، طيب، اديب و مدرس و منظومه حاجي سبزواري را در محضر مرحوم آيت الله حاج شيخ محمود مفيد آموخت.
آيت الله مظاهري با ورود به حوزه علميه قم، كتاب مكاسب و كفاية الاصول را نزد آيت الله حاج شيخ عبدالجواد جبل عاملي، آيت الله مرعشي نجفي، مرحوم آيت الله مجاهدي، مرحوم آيت الله حاج شيخ مرتضي حائري و مرحوم آيت الله سيد محمد باقر سلطاني خواند.
اين مرجع تقليد، اسفار ملا صدرا، شفاي بوعلي سينا و دروس تفسيري و اعتقادي را نيز نزد علامه طباطبايي فراگرفت.
آيت الله مظاهري هم اكنون رياست حوزه علميه اصفهان را برعهده دارد.
ت/6994/6020/ 6022 خبرنگار:عليرضا حكيميان - انتشاردهنده: مسعود عمادي
۰ نفر