۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۰۶
کد خبر: 82345142
T T
۰ نفر
فروش بيش از 600 هزار نسخه كتاب در پاييزه كتاب

تهران- ايرنا- با باقي ماندن تنها يك روز از طرح «پاييزه كتاب»، بيش از 600 هزار نسخه كتاب از سوي 200 هزار و 346 نفر خريداري شده است.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگي ايرنا از خانه كتاب، در طرح «پاييزه كتاب»، استان خراسان رضوي با 60 كتابفروشي توانست با بيش از 112 هزار نسخه كتاب، رتبه اول پرفروش ترين استان ها بر اساس كتاب را به خود اختصاص دهد و از تهران با 119كتابفروشي پيشي گيرد.
خوزستان در اين طرح با 19 كتابفروشي فعال و با بيش از 90 هزار نسخه كتاب رتبه سوم پرفروش ترين استان بر اساس كتاب را به خود اختصاص داده است.
گيلان نيز با 17 كتابفروشي توانست بيش از 58 هزار نسخه كتاب در اين طرح به فروش برساند.
استان اصفهان نيز با مشاركت 78 كتابفروشي و بيش از 53 هزار كتاب، رتبه پنجم طرح پاييزه كتاب را از آن خود كرد.
بر اساس اين گزارش، اهواز با سه كتابفروشي«نمايشگاه و فروشگاه كتاب محام»، «رشد» و «كتاب رشد (شعبه نادري)» و مشهد با سه كتابفروشي «شهر كتاب»، «كتاب آبان» و
«پرديس كتاب» تاكنون پيشگام طرح پاييزه كتاب از بين 622 كتابفروشي فعال در اين طرح هستند.
كتاب هاي «من پيش از تو»، «پس از تو» و «يك بعلاوه يك» از انتشارات آموت، «ملت عشق» انتشارات ققنوس، «بيشعوري» انتشارات تيسا، «جزء از كل» و «بهترين شكل ممكن» از انتشارات چشمه و « سادگي» از انتشارات افق در صدر پرفروش ترين كتاب‌ ها در طرح پاييزه كتاب هستند.
طرح پاييزه كتاب از 24 آبان ماه و همزمان با هفته كتاب و كتابخواني آغاز شد و تا 24 آذرماه ادامه دارد.
664 كتابفروشي از ۳۱ استان كشور در طرح«پاييزه كتاب» مشاركت كرده‌اند كه از اين تعداد 513 كتابفروشي از مركز استان و 151كتابفروشي از شهرستان عضو طرح شده‌اند.

** شركت پنج هزار كتابدار در نخستين آزمون مدرسه اينترنتي
معاونت برنامه‌ريزي، ‌پژوهش و فناوري اطلاعات نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور با اعلام نتايج دوره نخست آزمون مدرسه اينترنتي خواندن، از مشاركت بالغ‌ بر پنج هزار كتابدار در اين مدرسه خبر داد.
به گزارش ايرنا از نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور، ارزيابي فراگيران در بخش آزمون علمي براي دروس «مشاوره خوانندگان»،‌ «خواندن گروهي»، «خلاقيت» و «آشنايي با نرم‌افزار پابليشر» انجام شد كه در هر يك از اين دروس به ترتيب يكهزار و 716، يكهزار و پنج و 529 اثر به اداره آموزش رسيد.
با تشكيل گروه‌هاي داوري آثار براي هر يك از دروس يادشده، آثار ارسالي فراگيران ارزيابي شد،‌ بر اين اساس در درس مشاوره خواندن 159 اثر،‌ در درس خواندن گروهي 135 اثر،‌در درس خلاقيت 136 اثر و در درس آشنايي با نرم‌افزار پابليشر 76 اثر به‌عنوان آثار مطلوب شناخته شد.
بر اساس پيشنهاد معاونت برنامه‌ريزي و موافقت دبيركل نهاد،‌ براي همكاراني كه نمره كل آنها مطلوب ارزيابي شد،‌ لوح تقدير صادر و ثبت خواهد شد.
آثار برگزيده اين دوره در قالب‌هاي مختلف علمي، فرهنگي- هنري و رسانه‌اي ازجمله چاپ مجموعه مقالات، چاپ بروشورهاي معرفي، ارائه فايل‌هاي صوتي و تصويري در پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني و شبكه‌هاي مجازي و... معرفي خواهد شد.
بر اساس اعلام معاونت برنامه‌ريزي، پژوهش و فناوري اطلاعات، آزمون مدرسه اينترنتي خواندن 18 برگزيده ويژه داشت.
نتايج نهايي مدرسه اينترنتي خواندن،‌بر مبناي مجموع فعاليت‌هاي حين دوره و آزمون نهايي فراگيران از روز چهارشنبه‌ 24 آذرماه، در سامانه آموزش قرار مي‌گيرد.

** نسخه نفيس قرآن در موزه امام علي (ع) رونمايي مي شود
به گزارش ايرنا از موزه هنرهاي ديني امام علي (ع)، نسخه نفيس قرآن كريم شامل ۴ ترجمه برگرفته از تفاسير كهن روز پنجشنبه ۱۵ آذر در موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) رونمايي مي شود.
اين نسخه شامل چهار ترجمه برگرفته از تفاسير كهن طبري، كشف الاسرار، ابوالفتوح رازي و سورآبادي هم‌زمان با هفته وحدت و با حضور قرآن پژوهان برجسته و بزرگان ادبيات كشور در موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) برگزار مي شود.
مشاهده سيرتحول نثرفارسي بر روي متن واحد (ترجمه قرآن كريم)، كنار هم بودن ترجمه‌هاي شيعي و سني، امكان مقايسه و مشاهده عدم اختلاف ميان آن‌ها كه گامي در تقريب مذاهب اسلامي است به همراه فهرست كلمات و فهرست موضوعي مشروح از خصوصيات اين كتاب نفيس است.
موزه هنرهاي ديني امام علي (ع) در خيابان ولي عصر (عج)، رو به روي بزرگراه نيايش، بلـوار اسـفنديار، شــماره ۳۵ واقع است.
فراهنگ**1880**1027**دريافت كننده: پروين اروجي**انتشار دهنده: محمدجواد دهقاني