۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۹
کد خبر: 82343137
T T
۰ نفر
دوران دفاع مقدس را نبايد وارد بازي‌هاي سياسي و حزبي كرد

تهران-ايرنا-رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس با بيان اينكه نبايد از جنگ استفاده ابزاري كرد، گفت: نبايد دوران دفاع مقدس را وارد دسته بندي ها و بازي‌هاي سياسي، جناحي و حزبي كرد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، كاظم جلالي در مراسم رونمايي از كتاب گنج پنهان شامل خاطرات جمعي از رزمندگان جنگ تحميلي در فرهنگسراي انقلاب، دوران دفاع مقدس را يكي از پرافتخارترين دوران انقلاب اسلامي دانست.
وي افزود: با خواندن كتاب گنج پنهان و مطالعه خاطرات عزيزان و مطالعه چرايي حضور مردم در صحنه‌هاي مختلف انقلاب به ويژه حضور در جبهه‌هاي جنگ تحميلي و عشق و ارادت به امام راحل (ره) به اين نتيجه مي‌رسيم كه برنده ترين سلاح اخلاق، صداقت و سادگي است.
نماينده مردم تهران، شميرانات، ري، اسلامشهر و پرديس در مجلس با بيان خاطرات شهيدان والامقام منطقه شاهرود و تجليل از اخلاق و منش حسنه آنها گفت: نخستين درسي كه ما مسئولان كشور بايد بياموزيم اين است كه بايد به اخلاق و منش خوب گذشته برگرديم، همان اخلاقي كه پيامبر اكرم (ص) با آن قلب‌ها را فتح كرد.
جلالي افزود: ما از مسير اخلاق به دين ورود پيدا كرديم و در اين مسير در جبهه و دوران دفاع مقدس تعميق يافتيم و در همين دوران مفاهيم دين و اخلاق را به خوبي درك كرديم.
وي با بيان اينكه به غير از دوران دفاع مقدس هيچ‌گاه نمي‌توانستيم مفاهيم اخلاق، شهادت و ايثارگري را به اين خوبي درك كنيم، گفت: انسانيتي كه در وجود يك فرد گسترش پيدا مي‌كند با تعميق مفاهيم ديني و مفهوم ايثار و از خود گذشتگي متبلور مي‌شود.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه نبايد از جنگ استفاده ابزاري كرد، افزود: جنگ و دوران دفاع مقدس متعلق به همه ملت ايران است.
رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس تاكيد كرد: جنگ تحميلي و دوران دفاع مقدس يك مفهوم گسترده عمومي است و نبايد آن را وارد دسته‌بندي ها و بازي‌هاي سياسي، جناحي و حزبي كرد.
وي افزود: يكي از مصيبت‌هاي دوران كنوني اين است كه برخي كه در جنگ تحميلي نبودند بعدها داعيه‌دار جنگ شدند.
جلالي با تاكيد براينكه بايد افتخارات و حماسه‌هاي دوران دفاع مقدس را براي نسل‌هاي بعد و هميشه تاريخ به يادگار بگذاريم،
تاكيد كرد: بايد از عزيزاني كه قلم به دست مي‌گيرند و خاطران دوران دفاع مقدس را به نگارش در مي‌آورند، تقدير و تشكر كرد.
رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس با بيان اينكه پيام جنگ، پيام محبت و جذب قلوب ملت بود، تصريح كرد: امروز اميدواريم بتوانيم با همراهي هم، با وحدت، اتحاد و تبعيت از رهبر معظم انقلاب اين مسير را تداوم ببخشيم.
در ادامه اين مراسم كاظم جلالي به همراه زهرا ساعي نماينده مردم تهران در مجلس از كتاب «گنج پنهان» كه شامل مستندات و خاطرات رزمندگان عمليات خيبر است و نيز قطعه موسيقي «گنج پنهان» رونمايي كردند.
به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني خانه ملت، در اين مراسم جمعي از فرماندهان و جانبازان دوران دفاع مقدس، حجت‌الاسلام محسن حسيني، حجت‌الاسلام عبدالله توانا، حجت‌الله درخشنده، كيوان رهبر و مجتبي راسخ حضور داشتند.
اثر موسيقايي «گنج پنهان» ساخته آرش چاكري و تنظيم‌شده توسط پيمان ملكي، به مجاهدت‌هاي رزمندگان در دوران دفاع مقدس مي‌پردازد.
مجموعه داستان كوتاه «گنج پنهان» كه با محوريت خاطرات رزمندگان عمليات خيبر و به همت ابوالفضل درخشنده نگاشته شده، دو بخش مستندات عمليات خيبر و داستان‌هايي براساس خاطرات و مستندات دوران دفاع مقدس را شامل مي‌شود.
سيام**9121 ** 1446 ** تنظيم كننده: سميه لاري ** انتشار دهنده: حميدي
۰ نفر