۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۱۶
کد خبر: 82340878
T T
۰ نفر
خشونت و تفرقه از چالش هاي فرا روي دنياي اسلام است

شيراز- ايرنا- عضو شوراي عالي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با اشاره به اينكه خشونت و تفرقه از چالش هاي فرا روي دنياي اسلام است، گفت: هرگاه زمينه‌اي براي تحقق وحدت بين شيعه و سني فراهم شده دشمن تحركات خود را افزايش داده و متاسفانه موفقيت هايي هم به دست آورده است.

مولوي نذير احمد سلامي روز شنبه در حاشيه همايش وحدت كه در بخش گله دار شهرستان مُهر از توابع استان فارس برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان داشت: دشمنان انقلاب اسلامي پس از پيروزي اين انقلاب و هنگامي كه امام (ره) نداي وحدت سر دادند با ايجاد جنگ تحميلي، تحريم‌ها و ترورها، تلاش كردند مانع از شكل‌گيري وحدت و همبستگي شوند.
نماينده اهل سنت استان سيستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبري، معرفي اسلام خشن به جهان را از ديگر چالش‌هاي پيش روي دنياي اسلام برشمرد و افزود: امروز هيچ سنخيتي بين ادعا و عمل داعش اين گروهك تكفيري و تروريستي وجود ندارد و با ادعاي حكومت اسلامي به‌ پيش مي‌رود.
احمد سلامي ادامه داد: كشورهاي اسلامي بايد حكم جهاد عليه اين گروهك خشن اعلان مي‌كردند اما امروز برخي از اين كشورها با سرمايه‌هاي نفتي و دلاري خود از آنها حمايت مي‌كنند و دشمنان ما نيز به بهانه‌هاي اسلام‌ هراسي و ايران‌ هراسي از آنان براي از بين بردن مسلمانان بهره مي گيرند.
مدرس حوزه علميه دارالعلوم زاهدان ادامه داد: خداوند توانمندي‌هاي متعددي ازجمله كتاب آسماني قرآن كه مايه وحدت اسلام است و همچنين نعمت‌هاي مادي فراوان مانند نفت و گاز در اختيار امت اسلام قرار داده است كه اگر به درستي از آنها استفاده مي‌شد، امروز ابرقدرت جهان بوديم.
وي، در بخش ديگري از سخنان خود به موهبت امنيت در جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و گفت: اين امنيت مرهون مديريت نظام بر اساس موازين ديني و اسلامي، توصيه‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني (ره)، موضع‌گيري به ‌حق رهبر معظم انقلاب در مسائل بين‌المللي، هم افزايي متقابل مردم و مسئولان با يكديگر و جانفشاني نيروهاي مسلح اعم از ارتش، سپاه پاسداران و بسيج است.
احمد سلامي با اشاره به اين جمله امام (ره) كه 'اگر سپاه نبود، كشور هم نبود' اظهار كرد: بعد از انقلاب اسلامي، گروه‌هاي متعددي سعي بر تصاحب انقلاب داشتند ليكن با درايت امام راحل و نقش پر رنگ سپاه و بسيج، نقشه‌هاي دشمنان خنثي‌ شد.
شهرستان مُهر در فاصله 320 كيلومتري جنوب شيراز واقع شده است.
/1596/6118
خبرنگار: قاسم حاجي پور ** انتشار دهنده:عباسعلي نقي يان
۰ نفر