۱۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۵۸
کد خبر: 82339103
T T
۰ نفر
امام جمعه يزد : بدعهدي آمريكا و انگليس ريشه تاريخي دارد

يزد- ايرنا -نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: بدعهدي آمريكا و انگليس و برخي كشورهاي اروپايي در حق ملت ايران ريشه تاريخي دارد و نمي توان به آنها اعتماد كرد.

به گزارش ايرنا ، آيت الله محمدرضا ناصري در خطبه هاي نماز جمعه يزد با تبريك عيد ولايت و امامت حضرت مهدي(عج) اظهار كرد: از 300يا 400سال قبل تا امروز كشورهاي كانادا، انگليس ، فرانسه و آمريكا ظلم هاي زيادي در حق مردم ايران كرده اند.
وي با اشاره به تحريف هاي تاريخي انجام شده از سوي آنان افزود: در طول تاريخ اسناد ، كتاب ها و آثار زيادي از اين ملت به سرقت برده و هيچگاه خوبي از آنها نديده ايم.
نماينده ولي فقيه در استان يزد با بيان اينكه آنها درصدد از بين بردن دين ما هستند، افزود: اگر گاهي مواقع هم با آنها تعامل مي كنيم براي اتمام حجت است.
ناصري با اشاره به بدعهدي امروز آمريكايي ها و تمديد تحريم ها و ادامه مصادره سرمايه ملت ايران تاكيد كرد: مجلس شوراي اسلامي بايد زودتر پاسخ اين كار آنها را بدهد تا عزت، شرافت و عظمت ايران حفظ شود.
امام جمعه يزد همچنين به فتنه هاي آمريكا و اسرائيل اشاره كرد و گفت: اميدواريم رزمندگان اسلام در عراق و سوريه و منطقه با دفع اين فتنه ها بتوانند لكه ننگين داعش را از بين ببرند.
ناصري در ادامه با اشاره به سالروز تاسيس شوراي انقلاب فرهنگي لزوم انجام انقلاب فرهنگي فراگير و حركت ايماني، اعتقادي و پژوهشي با هدف رسيدن به تعالي و خداوند را خواستار شد.
وي اضافه كرد: در استان و كشور اگر در بخش انقلاب فرهنگي ، تربيت ديني و رشد علمي به صورت جدي كار شود نبايد شاهد هدر رفتن سرمايه كشور كه فرزندانمان هستند، باشيم.
امام جمعه يزد با بيان اينكه اگر دين، اعتقاد و فرهنگ جامعه و جوانان محافظت شود دشمنان در فضاي مجازي در انحراف آنها موفق نمي شوند ، خاطرنشان كرد: دو جلسه سراسري قرآن كريم وزارت نيرو و شركت گاز و نيز نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي در دانشگاه يزد نمونه اي از فعاليت در تقويت فرهنگ ديني و اعتقادي خوب است .
آيت الله ناصري بر لزوم انقلابي بودن در تمامي صحنه ها تاكيد كرد و گفت: نماز خواندن و قرآن خواندن اين صفت انقلابي بودن و باايمان شدن را تقويت مي كند.
وي در خطبه اول نيز با اشاره به آغاز امامت حضرت مهدي (عج) اظهار كرد: ايشان در زماني كه خليفه وقت همچون فرعونيان درصدد نابودي حضرت موسي بودند با توجه به نشانه مي خواستند امام دوازدهم شيعيان را نابود كنند به صورت معجزه آسايي بدنيا آمدند.
آيت الله ناصري افزود: مشيت الهي بر اين بود كه ايشان آمده و در غيبت باشند و وقتي حكومتشان آغاز شد مردم مزه زندگي اسلامي و جامعه معتدل همراه با عدالت واقعي را خواهند چشيد.
وي در عين حال لازمه درك شيريني ايمان را سه صفت در انسانها دانست و گفت: اگر فرد مومن فقط خدا و پيامبرش را محبوب خود دانسته، ايمانش حتي در مقابل آتش محكم باشد و هر چيزي را فقط بخاطر خدا دوست يا دشمن بدارد قطعا شيريني ايمان را بهتر احساس مي كند.
در حاشيه نماز جمعه اين هفته ، يكهزار و 178دانش آموز ناحيه يك آموزش و پرورش يزد به مناسبت يكهزار و صدو هفتاد و هشتمين سالگرد امامت امام زمان (عج) به صورت دستجمعي در وصف و مدح ايشان سرود خواندند.
1968/ 5054 خبرنگار: محمودرضا رحماني** انتشاردهنده: بهنام احمدي*
@irnayazdd
۰ نفر