استقبال جوانان از كتاب های اشتهاردی به دلیل نثر شیوای آن است

تهران - ایرنا - فرزند حجت الاسلام محمد محمدی اشتهاردی نویسنده فقید حوزه علمیه قم گفت: آثار پدرم از قلمی روان و نثری شیوا برخوردار است و به همین دلیل مورد استقبال مردم به ویژه جوانان است.

مجید ملامحمدی روز چهارشنبه به مناسبت دهمین سالگرد ارتحال حجت الاسلام محمدی اشتهاردی به خبرنگار معارف ایرنا گفت: بیش از 200 اثر از آن مرحوم در زمینه های دینی، قرآن پژوهی، مسائل اعتقادی، آموزه های اخلاقی، سیره اهل بیت (ع) و مسائل روز به جامعه عرضه شده است.
وی افزود: مرحوم اشتهاردی علاوه بر همراهی با آیت الله مكارم شیرازی و سایر نویسندگان برای تالیف تفسیر نمونه، كتاب هایی همچون سوگنامه آل محمد (ص)، ترجمه بیت الاحزان، قصه های قرآن و آموزه های اخلاقی و رفتاری امامان شیعه را تالیف كرد.
سردبیر مجله پوپك همچنین گفت:‌ آن مرحوم همواره تلاش می كرد تا در تالیف آثار خود از منابع معتبر دینی و تاریخی به صورت محققانه استفاده كند و بیش از 200 اثر از وی منتشر شده و مقاله غدیر و اثبات امامت علی (ع) نیز بعد از وفاتش منتشر شد.
ملامحمدی ضمن بیان خاطره ای گفت: در آخرین شب حیات پدرم كه در حالت نیمه بیهوشی بود؛ از جای خود برخاست و به من گفت آخرین مقاله ای كه درباره غدیر نوشته ام را به مجله پاسدار اسلام برسان؛ چون به آنان قول داده ام و سپس به حالت بیهوشی برگشت و فردای آن روز وفات كرد.
این نویسنده حوزه كودك و نوجوان همچنین گفت: برخی از كتاب ها و مقالات این نویسنده پرتلاش به زبان های انگلیسی، عربی، تركی استانبولی و اردو منتشر شده است.
ملامحمدی با اعلام مراسم دهمین سالگرد مراسم مرحوم اشتهاردی گفت:‌ این مراسم جمعه با سخنرانی حجت الاسلام كاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و قرائت قرآن توسط محمد جعفری بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع اشتهارد برگزار می شود.
اشتهاردی از نویسندگان آثار دینی و سیره اهل بیت (ع) بود كه در سال 1385 و در 62 سالگی پس از سال ها پژوهش و تالیف كتاب دعوت حق را لبیك گفت.
فراهنگ**1003**1027**خبرنگار: محمدرضا جعفرملك**انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی