۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۸:۳۲
کد خبر: 82334285
T T
۰ نفر
بازدید 6 میلیون نفر از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در سال گذشته

یزد - ایرنا - رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: سال گذشته افزون بر 6 میلیون نفر از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید كردند كه 80 درصد آنها را جوانان بین 15 تا 30 سال تشكیل می دادند.

سردار بهمن كارگر دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در یزد با اشاره به اهمیت حضور مردم و جوانان در مناطق مختلف عملیاتی دفاع مقدس افزود: از برنامه های مهم این بنیاد افزایش بازدید اقشار مختلف مردم به 10 میلیون نفر در سال است.
وی ادامه داد: اكنون در كشور هشت هزار شهید گمنام در یك هزار و 500 یادمان مدفون هستند و در مناطق دفاع مقدس نیز 157 یادمان وجود دارد كه مورد بازدید مردم و جوانان در قالب طرح راهیان نور قرار می گیرد.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار داشت: تاكنون در حوزه نشر كتاب در خصوص دفاع مقدس افزون بر 15 هزار جلد كتاب چاپ و منتشر شده و بنا داریم با همت ایثارگران این تعداد را در برنامه ششم به 30 هزار عنوان برسانیم.
كارگر گفت: حمایت از فیلم ها و پایان نامه ها در حوزه دفاع مقدس از دیگر برنامه های همیشگی این بنیاد در كشور است كه ضمن ارائه اطلاعات و موضوع از علاقمندان دعوت به همكاری و مشاركت در این بخش مهم می شود.
وی تصریح كرد: در سطح كشور هم اكنون 30 درصد مراكز فرهنگی زیر پوشش تا هفته دفاع مقدس سال آینده به بهره برداری می رسند و 30 درصد آنها نیز دارای 70 درصد پیشرفت فیزیكی هستند.
كارگر گفت: 40 درصد بقیه مراكز فرهنگی در استان های مختلف كشور تا 50 درصد پیشرفت فیزیكی دارند كه امیدواریم در برنامه ششم كشور همه مراكز مورد بهره برداری و بازدید عموم مردم قرار بگیرند.
این مسئول یادآور شد: در سه سال گذشته ، دولت ، وزرا و استانداران در ساخت وساز مراكز فرهنگی در كشور همكاری خوبی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس داشته اند و این همكاری ها همچنان ادامه دارد.
كارگر در خصوص مركز فرهنگی یزد گفت: عملیات اجرایی فاز اول این مركز تا دهه فجر امسال به پایان می رسد و با فراهم كردن امكانات مورد نیاز و محتوا تا هفته دفاع مقدس سال آینده افتتاح و مورد بهره برداری كامل قرار می گیرد.
7536/6197 خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشار دهنده: محمد حسین فلاح تفتی
irnayazdd@
۰ نفر